Na al een maand door Thailand gereisd te hebben ben ik nu van plan om door Laos en Cambodja te gaan reizen. Van 22 juli tm 18 augustus ben ik van plan om te gaan reizen met als afsluiting een paar zonnige stranddagen op een tropisch eiland in Thailand.
Mjin voorlopig reisschema is als volgt
-van Bangkok vliegen naar Vientienna (vliegen op Vientienna is goedkoper dan op Luang Prabang)
-per bus/trein naar Luang Prabang
-vliegen van Luang Prabang naar Pakse
-dan van Pakse via Cambodja per bus/trein richting Koh Chang
-en dan per bus/trein richting Bangkok
Wat vinden jullie van het reisschema? Tussen Luang Prabang en Pakse schijnt vrij weinig te zien te zijn, klopt dit??
Ik zit alleen nog een beetje met het regenseizoen in m’n maag. Vooral rond Chanthaburi (dicht bij Ko Chang dus) schijnt in juli-augustus erg veel regen te vallen. Dit geldt overigens ook voor het gebied rond Phuket. Ik wil toch echt wel even lekker kunnen genieten/zonnen aan het strand gedurende mijn reis. Zou het dan toch niet verstandiger zijn om nog een trip naar bv Koh Tao in te lassen waar het iets minder nat schijnt te zijn… Wie heeft er ooit gereisd in Thailand/Laos gedurende het regenseizoen (juli/augustus) en wat zijn de ervaringen?
Daarnaast zou ik het erg leuk vinden om met iemand een tijdje samen te reizen door Laos/Cambodja. Dit kan voor een paar dagen zijn maar ook voor een paar weken (mits het goed klikt natuurlijk). Ik ben flexibel, avontuurlijk/sportief ingesteld en vrij gezellig (al zeg ik het zelf:biggrin:) Ben benieuwd naar jullie reacties. Mailen mag ook uiteraard: [EMAIL=“peterstoffels@hotmail.com”]peterstoffels@hotmail.com
gr,
Peter.