Reisgenoot begin oktober 2012

Hoi allemaal,

Mijn naam is Laura, ik ben 25 jaar, en na een jaar gewerkt te hebben, wil ik nu graag mijn droom waarmaken om 6 tot 8 maanden te gaan reizen (en werken) in Australië. Ik ben van plan om begin oktober te vertrekken en ik ben benieuwd of er meer mensen rond die tijd naar Australië gaan. Ik wil zo veel mogelijk zien en doen in Australië.
Deze reis (of een stuk van de reis) wil ik graag met een reisgenoot maken, omdat backpacken helemaal nieuw voor me is en het natuurlijk een stuk gezelliger is!

Naast Australië wil ik ook graag naar Nieuw-Zeeland en Fiji.

Mocht je zin hebben om mee te gaan, hoor ik graag van je! Natuurlijk zijn tips ook welkom!

Hoi Laura,

Ik wil in oktober ook voor ongeveer een half jaar naar Australie gaan. Nieuw-Zeeland wil ik ook nog gaan bezoeken in die periode. Enkel ben ik niet het type wat graag alleen rond reist. Het is ook pas mijn eerste echte reis die ik wil gaan maken. Mogelijk kunnen we (een deel) samenreizen.

Groeten,
Bart

Hoi Laura,

Ik ben Yvonne, ook 25 jaar en ik vertrek 5 november voor minstens 6 maanden naar Australië. Ik ga ook sowieso naar Nieuw-Zeeland, waarschijnlijk half januari. Fiji staat nog niet op mijn lijstje, maar wat nog niet is… Wel ga ik naar Thailand, omdat ik via Bangkok vlieg.

Ik houd van mijn vrijheid, maar ik denk dat het ook wel gezellig is om gedeeltes van mijn reis samen met andere reizigers af te leggen. Ik ben ook nog een groentje wanneer het aankomt op backpacken, maar ik zie het als een groot avontuur en ik zie wel wat er op me afkomt als ik voet zet in Australië. Ik heb naast Nieuw-Zeeland nog niets gepland, dus alles staat nog open! Heb jij al precieze plannen?

Groetjes Yvonne

Hoi Bart en Yvonne,

Leuk dat jullie in dezelfde tijd naar Australië gaan! Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog geen precieze plannen heb. Ik wil wel in oktober vertrekken ivm mijn werk en dan eerst naar Sydney vliegen. En ik wil ook graag oud&nieuw in Sydney vieren, maar verder staan mijn plannen nog een beetje open. Ik wil wel graag zowel de oost- als de westkust doen. Hebben jullie wel al concretere plannen?
Ik ben op dit moment ook aan het kijken of ik op de heenweg met een organisatie zoals Australian backpackers zal gaan.

Groetjes Laura

Hoi Laura,

Mijn plannen staan ook nog niet helemaal vast. Ik wil zelf mogelijk in november naar Cairns voor de zonsverduistering(als je er toch bent). Tevens wil ik bij oud en nieuw natuurlijk in Sydney zijn! Voor de rest heb ik nog geen plannen. Dat is afhankelijk van mijn mogelijke medereiziger(s)

Groeten,
Bart

Hoi,

Ik wist niet dat er een zonsverduistering in Cairns was. Ik moet eerlijk gezegd nog even goed nadenken over mijn reisroute. Ik ga dit weekend twee weken naar Spanje, maar misschien kunnen we daarna mailen?

Hoi Laura,

Ik ga op 3 oktober ook naar Australie! In ieder geval voor 4 maanden. Ik ga met Australian Backpackers heen, dan ben je de eerste week gezellig met veel andere mensen en kan je misschien wat reisgenoten leren kennen.

Nieuw Zeeland staat ook in mijn planning, waarschijnlijk begin januari, na oud en nieuw in sydney gevierd te hebben :slight_smile:

Misschien is het een idee met Australian Backpackers te gaan? je leert dan zoveel nieuwe mensen kennen!

Groetjes Kim

Hoi Kim,

Ik ben op dit moment inderdaad aan het kijken naar organisaties. Vind het toch wel een fijn idee dat ik niet helemaal alleen in een vreemd land sta, en het lijkt me ook gezellig om samen met andere backpackers te reizen. Ik ga me daar deze week maar even in verdiepen…
Heb jij verder wel al een reisplanning? Misschien vind je het leuk om ideeën uit te wisselen?

Hoi Laura,

Lukt het een beetje om je te verdiepen in de organisaties? Al wat wijzer geworden?

Ik heb min of meer wel een grof reisplan ja, maar het isnatuurlijk nog maar zien of dat ook daadwerkelijk zo op die manier gaat want het kan zomaar wijzigen :wink: 3 oktober dus naar Sydney en dan ben ik daar 1 week. Daarna in ongeveer 4 weken naar Cairns rijden. Liefst van Sydney naar Cairns met een huurauto en een tentje ofzo! Lekker camperen is leuk en goedkoop :slight_smile: Bovendien prima te doen aan de oostkust denk ik. Het huren van een auto ga ik niet alleen doen dus beetje afhankelijk van de reisgenoten die ik ontmoet en hun plannen…

Dan van Cairns naar Darwin met de auto, bus vliegtuig? Weet ik nog niet… Darwin wat nationale parken bezoeken en dan van Darwin naar Alice spings en dan verder naar het zuiden…

Voor de rest weet ik het nog niet zo, ik zou wel heel graag oud en nieuw in sydney willen vieren en heb op 2 januari 2013 een vlucht naar Auckland (NZ_) geboekt.

Groetjes Kim.

Hey,
Ik ben 21 jaar en ga 24 September naar Australië, via travel active
Plan is er een half jaar te blijven.
Mijn reisplan is nog beetje vaag maar er zijn een aantal dingen die ik zeker wil doen! Oud en Nieuw in Sydney, Australian Open bezoeken of als het kan werken! (tennis fan). En naar Nieuw-Zeeland! Mijn 1e keer alleen dus lijkt me ook leuk om een reisjegenootje ( of 2 ) te vinden:D.

Groetjes Tim

Hoi,

Ik vertrek 3 oktober naar Sydney met australian backpackers, dus iets later. Het is ook mijn eerste reis alleen.
Ik wil graag het grootste deel van de oostkust doen in die drie maanden voor oud en nieuw, want dan wil ik weer terug in Sydney zijn. Dan in januari/februari naar Nieuw-Zeeland en Fiji. Weet jij al wanneer je naar Nieuw-Zeeland zou willen?

Hey Laura,
Ik pak 15oktober al een binnenlandse vlucht naar cairns en dan reis ik de oostkust naar benenden weer terug naar Sydney. Heb 2 feb gepland on naar nieuw Zeeland te gaan. Maar niks staat vast ;). Lijkt me ook vet om naar Fiji te gaan! X

Hoi Tim,

Bij mij staat ook nog niets vast, behalve mijn vertrek op 3 oktober :slight_smile: In mijn huidige reisplanning wil ik graag eerst naar boven reizen, dus naar Cairns en via Alice Springs weer naar beneden, naar Adelaide en Melbourne om vervolgens oud en nieuw in Sydney te kunnen vieren. Maar dat kan nog veranderen natuurlijk. En dan ga ik begin januari naar Nieuw-Zeeland en Fiji, omdat dat goed past in mijn huidige planning, maar het ligt er ook een beetje aan hoe het allemaal gaat lopen natuurlijk. Fiji lijkt mij ook superleuk :slight_smile:

Hoi,

Zojuist heb ik ook mijn ticket geboekt. Ik ga ook met de groepsvlucht op 3 oktober mee. Dan wil ik richting Cairns gaan reizen. Bij oud en nieuw wil ik in Sydney zitten zodat ik begin januari vanuit Sydney naar Nieuw-Zeeland kan reizen. Voor de rest heb ik momenteel nog weinig plannen. Wel zou ik graag een reisgenoot willen hebben omdat dit ook mijn eerste echte reis gaat worden!

Groeten,
Bart

Hallo Bart,

Ik ga ook 3 oktober en dan is het plan om eerst in 3/4 weken naar Cairns te reizen. Ook begin Januari naar Nieuw Zeeland komt overeen want ik vlieg op 2 januari naar Auckland :wink:

Wie weet kunnen we dus naar Cairns of in Nieuw Zeeland samen reizen.

Leuk dat je meegaat!

Groeten Kim

Hoi Kim,

De datum voor naar Nieuw-Zeeland is nog niet helemaal bekend omdat begin januari al vol zit. Nu zit ik er over te denken om 13 januari te gaan of pas later begin februari. Dat samenreizen lijkt me inderdaad wel intressant. Aangezien ik nog opzoek ben naar een medereiziger voor een deel van de reis of de hele reis.

Groeten,
Bart