Ik ga na mijn studie voor een paar maanden naar Australie.
Nou zoek ik iemand om samen mee te gaan.
Plan is om in Oktober 2012 te gaan tot ongeveer januari.
Ook wil ik in deze maanden naar Nieuwe Zeeland en Fiji…
Is er iemand die mee wilt?
Let meknow.
Voor mij geen optie, ik ga 6 sept. al maar ben een beetje het forum aan het afstruinen naar info. Je bent er iig optijd bij! Wil je niet alleen? Dat vind ik juist de uitdaging:)
Ikzelf vertrek ook in September2012 al, maar voor tips en dergelijke kun je ook bij me terecht! Was namelijk afgelopen maart t/m juni in Australië & Nieuw Zeeland en de eerste tip is sowieso al om alleen te gaan, of in ieder geval je reis in je eentje te beginnen. Onderweg ontmoet je meer dan genoeg mensen met wie je kunt optrekken! En als je toch niet alleen wilt, ga dan via een organisatie/groepsreis? Is meestal wel wat duurder dan gewoon een ticket, maar dan heb je in ieder geval al een groep nederlanders om je heen om even te aclematiseren.
he Annemiek,
Bedankt voor je bericht. Vind het niet heel erg om alleen te gaan, mensen ontmoeten is daar zo gebeurd.
Aangezien dat jij er al bent geweest… Ik ga voor een jaar, is het reizen in Australie makkelijk? Of is een auto kopen echt noodzakelijk?
Gr.
Ikzelf heb zonder auto gereisd, omdat ik geen rijbewijs heb;), en dat ging prima! Openbaar vervoer kan erg goedkoop & er zijn genoeg manieren om te reizen. 't Is maar net wat je zelf wilt of handig lijkt. Op gumtree kun je lifts scoren (niet altijd even betrouwbaar) en dergelijke. Ligt er natuurlijk ook aan waar je allemaal naartoe wilt, voor de westkust & midden australie lijkt het me wel handig om een auto te hebben voor de grote afstanden. De oostkust kan makkelijk met openbaar vervoer voor een kleine prijs. Je kunt natuurlijk ook een Greyhound pas scoren maar dat vond ik persoonlijk zonde van mijn geld omdat ik sommige stukken mee reisde met andere mensen of het openbaar vervoer nam wat goedkoper was.
Ik vind een eigen auto dus echt niet noodzakelijk.
Ik ben ook van plan om eind 2012 te gaan. Als goed is heb ik dan mn studie afgerond en dan lekker weg! Ik heb nog niet echt een idee welke maanden precies maar ben van plan WHV aan te vragen voor Australie. En graag wil ik Nieuw-Zeeland Fiji ook zien!
Wil je met een reisgenootje gaan of niet? Ik zie jouw plan namelijk ook wel zitten australie/Fiji/ NZ, en oktober 2012 zou een prima tijd voor mij zijn.
Ik ben 22 jaar en wil graag (na een jaar werken) toch wel nog op reis.
Stuur me anders maar een privberichtje als je interesse hebt!
Dit zijn precies dezelfde plannen als die ik heb, alleen wilde ik al wat eerder gaan. Maar ik heb verder nog niks geboekt en verder uitgezocht! Waar wil jij allemaal naartoe in Australië? Oostkust?
Hoi Laura,
Onze plannen komen erg overeen. Ik wil ook naar Australie en daarna door naar Nieuw Zeeland. Ik ben 20 jaar en ik ben net klaar met mijn opleiding.
Heb je al een reisgenootje gevonden? Als je nog intresse hebt, stuur me maar een prive berichtje!
Hoi Anouk, ikzelf heb nog niet langs de westkust gereisd dus kan hier helaas geen antwoord op geven! Maar ik denk dat er genoeg mogelijkheden zijn om met het openbaar vervoer bij Monkey Mia te komen. Ben ik nu namelijk ook aan het uitvogelen aangezien ik in augustus weer naar Australie vertrek! :cheer:
Jaaaa! Australië was en is precies wat ik nodig heb!
Ik ga dit keer voor onbepaalde tijd, dus weer niet wanneer ik weer naar huis kom. Waar ik start is ook nog niet 100 % zeker, het ligt er aan of ik eerst ga werken en dan reizen, of eerst ga reizen en dan werken.
Ik twijfel nog tussen Melbourne/Sydney, Cairns, of Perth/Westkust. >>>
Vorig jaar begon ik in Melbourne, vloog ik naar Christchurch vanwaar ik het zuidereiland heb rondgebust, toen vloog ik naar Sydney & ben tot Noosa in verschillende dorpen/steden geweest (Port Macquarie, Surfers Paradise, Brisbane, Mooloolaba), vanuit Noosa ging ik direct door naar Cairns, dus alles daar tussen ‘‘overgeslagen’’.
Vanuit Cairns vloog ik naar Alice Springs voor een tour & nam daarna the Ghan naar Adelaide, vanuit daar vloog ik terug naar Melbourne om weer naar huis te vliegen…
Ik zie mezelf werken in horecagelegenheden, koffiecafes of clubs. Omdat ik daar voor geleerd heb dus daar in de meeste ervaring en plezier heb. Ik denk dat ik 3 maanden ga reizen, dan 6 maanden ga werken, en dan weer 3 maanden ga reizen!
Wanneer vertrek je naar Perh en voor hoe lang? En wat is jouw plan?
Wow! Dat klinkt super… Wel tof dat je nogmaals gaat!
Ik bestook je maar weer met wat vragen
Ik ga beginnen in Perth op 9 (In totaal ga ik 4 maanden naar australie),
dan ga ik 2 weken werken op monkey mia. Dan heb ik verder nog geen plannen. Het mooiste zou zijn als ik bij cairns een baantje vind in een bar, of een winkel (of een ander baantje;), voor 6 of 8 weken. Denk je dat dit realistisch is?
Duiken is namelijk mijn grootste hobby, en het zou fijn zijn om dan dichtbij de kust te zijn.
Je begint in Perth op 9 … maand 9?
Je idee van Cairns klinkt wel onwijs leuk ja!
En als je voordat je naar Cairns vertrekt, op internet wat baantjes bekijkt,
lukt dat vast wel!
Hoe kom je aan het werk in Monkey Mia trouwens?
wat je ook zou kunnen doen, is meerdere GreatBarrierReefTourOparators mailen, om te vragen of ze tzt jou kunnen gebruiken als hulp op de tourschepen tijdens duiktochten ofzo?
Je bent geweldig! Kei goede ideeen. Sorry ik ga 9 oktober richting australie :cheer:
Ik heb me aangemeld bij monkey mia als vrijwilliger voor 2 weken. Dan maak je de vis klaar en mag je de dolfijnen voeren (en de ook alle rotklusjes waarschijnlijk :P).
Misschien ook een idee voor jou? Ik zal even de site opzoeken… Thnx
Dat klinkt wel gaaf ja! …En een rotklusje vind ik het niet, want je voert het aan DOLFIJNEN! Ik zal het wel opschrijven ja, zodat ik het niet vergeet. Ik wil zo veel nieuwe dingen ondernemen die ik vorig jaar niet heb gedaan!