Reisgenoot Azië juli 2011

Hallo allemaal!!!

Ik ben van plan om mijn baan op te zeggen en per 1 juli 4wkn te gaan reizen… denk dat het Thailand wordt maar weet het nog niet zeker.
Wil eigenlijk gewoon weg en het avontuur tegemoet :wink:

Iemand suggesties? Of wellicht is er iemand die rond deze periode ook van plan is om naar Azië te reizen? Lijkt me leuk om samen te reizen

Groetjes, Anna

Ik ben nog steeds van plan om 4 weken rond te gaan trekken in India. Taj Mahal, tijgers, olifanten en dat soort dingen.

Mocht je interesse hebben. Ik was ivm tentamens wel pas van plan vanaf 17 juli te vertrekken.

hm ja ik moet zeggen dat ik eerst ook aan India gedacht heb…trekt mij ook wel! Jij vertrekt dus pas eind juli?

Gr. Anna

Klopt. Ik heb nog niets geboekt, maar dat heb ik in voorgaande jaren (lees: ik heb in de afgelopen twee jaar langere tijd door Thailand en Vietnam getrokken) ook niet gedaan.

Maar ik ben binnen nu en twee weken toch wel van plan te gaan boeken dwz de tickets heen en terug. Waar ik daar slaap enz dat regel ik ter plekke wel en meestal kom je onderweg toch wel mensen tegen met tips die beter zijn dan welke dan ook.

Ja dat is ook het makkelijkste om te doen. Ik ben vorig jaar 4wkn in Vietnam geweest en ook op dezelfde manier; ticket geboekt en alles ter plekke geregeld…dat bevalt mij ook het beste.
Tja, ik weet alleen nog niet precies wanneer ik kan vertrekken. Wil eigenlijk een maand gaan maar wil wel ander werk gevonden hebben voor als ik terug kom :-S dus ben nu volop aan het solliciteren.
Ben daar dus beetje afhankelijk van.

Hoe vond je Vietnam?

Gr

Vietnam was en is geweldig. Sapa, Halong Bay. Allemaal geregeld vanuit de Backpackershostel in Hanoi. En dan met de sleeper bus on off naar Hue, Da Nang, Na Trang, naar Saigon.

Ik had er echt een geweldige tijd.

Thailand is overigens ook prima als je de mensen leert kennen. Ben meerdere keren meerder dagen in Bangkok geweest en hoewel ik de stad eerst maar niets vond, vind ik het nu toch wel leuk.

Koh Samui, Koh Phangan en Koh Tao, waren ook heel leuk qua natuur en qua feesten. Full Moon Party.

Volgend jaar wil ik zeker weer terug om dan ook naar Maleisie te gaan.

Ik ben vorig jaar oktober geweest maar toen had ik helaas de pech dat centraal Vietnam werd getroffen door overstromingen. Kon toen niet over land van Noord naar Zuid reizen dus ben ik van Hanoi naar Saigon gevlogen.
Helaas heb ik daardoor steden als Hue, Da Nang enz gemist… heb toen ook alles via een backpackershostel geregeld in Hanoi! Is misschien wel hetzelfde… weet even de naam niet meer. Ik vond Sapa echt ge-wel-dig.

Hoe kom je bij India uit?

Iene miene mutte?

Je moet iets doen met je leven toch? Ik zou het echt niet weten.

Nee… ik weet het wel. Taj Mahal, Bombay (nu: Mumbay) tempels, olifanten, tijgers, goedkoop bier en eten, voedselvergiftiging etc. :biggrin::biggrin:

Ok ik ben om :wink: haha

Nee inderdaad, je moet toch iets met je leven… helaas is het leven niet één groot feest en moet er ook gewerkt worden om überhaubt te kunnen reizen :-S

Hoe lang ben je van plan te gaan?

Maximaal 4 weken. Zeg helft juli tot en met helft augustus.

Maareh… je wilt dus mee?

Ja op zich wil ik zeker mee maar ik twijfel nog over de reisperiode… zou liever begin juli tot begin aug gaan…

Stel dat ik mee wil gaan… vind het ook wel prettig te weten met wie ik dan ga??? :slight_smile: Vertel eens iets over jezelf… ?

Ik ben 28, woon in de buurt van Roermond (limburg) en heb dus een fulltime baan als sales assistant… denk dat ik kamp met het pre-dertigersdilemma :wink: want stel mezelf constant vragen als “is dit het nu, heb ik wel de juiste baan, woon ik wel op de juiste plek, ga ik een reis maken…” enz enz.
Maw: ben echt toe aan een andere omgeving en misschien een stukje bezinning. Klinkt zwaar terwijl ik absoluut GEEN zweverig type ben…hoort gewoon bij de leeftijd wellicht.
Enfin, India lijkt me daarom een goed plan!

Hey Anna,

Ik zit een beetje in min of meer dezelfde situatie als jij… Ik wil weg in juli (kan voorlopig nog de hele maand juli), omdat ik in augustus mogelijk een nieuwe job heb. Ik ben momenteel nog een beetje de kat uit de boom aan het kijken, hou alle opties open… Morgen of overmorgen zou ik (hopelijk) definitief moeten weten of ik de job al dan niet heb en dan kan ik ook iets beslissen over een mogelijke reis. Als ik de job niet heb, zou ik eventueel ook in augustus kunnen. Maar dat weet ik dus nog niet zeker…
Als ik geen reisgenoten vind, ga ik misschien proberen een reis te begeleiden of nog iets anders…

Ik heb hier ook ergens een berichtje gepost voor een reis in juli en daarin beschreven wat ik zo ongeveer wil van een reis…