Hey,
Ik ben Joris (26, Oost-vlaanderen, niet roker, Procesoperator in de Chemie, Diploma H.O. Chemie, geen uitgaanstype, nieuwsgierig en leergierig type, niet sportief maar gemiddeld) en ik heb anderhalve maand verlof gepland van begin October tot half November.
Ik ben van plan om in die periode terug te gaan naar Chili, waar ik vorig jaar samen met 3 andere mensen al geweest ben. Verder ook een stuk Peru en indien mogelijk Paaseiland.
Voor het soort vakantie verwijs ik naar het voorlopige reisschema helemaal onderaan. Nadruk ligt op de nationale parken en wat er in de natuur te zien is, dus een rugzakvakantie. Tent gaat mee voor Torres Del Paine en voor in noodgevallen, maar ter plaatse zijn er altijd wel hostels of pensionnetjes te vinden.
Ik zoek dus iemand om mee te gaan en desnoods maar voor een gedeelte samen te reizen. We zien wel als we eens onze reisplannen naast elkaar leggen. Alleen gaan is voor mij geen probleem, maar met 2 is het natuurlijk handiger, leuker en veiliger dan elk apart.
De ideale reisgeno(o)t(e) is van mijn leeftijdscategorie, vertaler-tolk Spaans ;-), avontuurlijk aangelegd en lichtjes sportief. Uiteraard is dit niet bindend en wil ik daar zeker van afwijken!
Wat heb ik te bieden?: een goede tent (die draag ik wel) en kookgerief, plaatselijke ervaring van mijn vorige reis in Chili en kampeerervaring van mijn trektocht in Finland, basis Spaans - maar ik ga die nog verder opkrikken de volgende 2 maanden, brede algemene kennis gekoppeld aan genoeg vreemde hersenkronkels en interesses zodat er altijd wel iets is om over te praten ;-), en een (internationaal) rijbewijs voor het geval dat.
Uiteraard kan en wil ik veel meer vragen beantwoorden over wat je best meeneemt, wat er daar wel en niet te vinden is, waar je op moet letten, etc …
Dus als je jezelf in bovenstaand plaatje wel ziet passen, neem dan gerust contact op met mij. Als het past, dan wil ik zeker eens afspreken om onze reisplannen naast elkaar te leggen en als we het allebei een beetje zien zitten dan gaan we samen op pad.
Het reisplan is voorlopig zo, de details moeten nog wat verder bekeken worden daar ik nog geen (Edit: nog steeds geen) tickets heb gekocht en reserveren doe ik zowieso niet:
- Vlucht naar Santiago
- Met de bus tot in Pucon om daar de Villarica nog eens te beklimmen (en deze keer hopelijk wel het lavameer te zien) en daarna in een “thermische vijver” de spieren te laten ontspannen. Eventueel nog eens in Parque National Huerquehue gaan wandelen als opvulactiviteit indien het past met het busschema.
- Met de bus naar Puerto Montt om daar een binnenlandse vlucht naar Punta Arenas te nemen.
- In Punta Arenas zijn er 2 mogelijkheden: ofwel de bus naar Ushuaia (Argentinië) om te zien of er een lastminute naar Antarcticia is. (Onder het motto “als je dan toch in de punt van Zuid-Amerika bent …” doch het zal vooral afhangen van de duurtijd - liefst zo kort mogelijk, 9 dagen denk ik - en van de prijs, daar ik er geen 8000 dollar voor over heb.) De andere mogelijkheid die zeker voorrang krijgt (!) is om in Parque National Torres Del Paine een trektocht te doen in de vrije natuur met de tent.
- Dan terugvliegen naar Santiago en van daar naar Paaseiland. (Zie het motto hierboven.
- Terugvliegen naar Santiago en van daar direct naar Lima (Peru)
- Daar Machiu Pichiu bezoeken (geen Inca-trail!) en de Nasca Lijnen gaan zien. Eventueel de Kolca Canyon.
- Zo via Arequipa met de bus terug Chili binnenrijden voor de Atacama woestijn, waar ik de geiservelden, Valle de la Luna en de Salar de Uyuni (daguitstap Bolivië) ga bekijken. Sandboarden wil ik ook eens proberen.
- Zo via het noordelijk deel van Chili met de bus terug naar Santiago voor de terugvlucht.
groetjes, en hopelijk tot mails,
Joris
Email: boemstoel[verwijderdittegenspam]@hotmail.com