Ik ben op zoek naar iemand die begin 2010 (half febr) met mij mee wil richting Azië. Het plan is India, Nepal, China, Thailand, Laos, Maleisië, Indonesië, Australië en NZ. Ik wil een klein jaar weg.
Ik ben met name op zoek naar iemand om de reis mee te starten, maar hoe lang de start duurt, weet je natuurlijk nooit :-). Ik denk dat wanneer je van plan bent een lange reis te gaan maken, je vooral niet teveel moet vastleggen en moet plannen. Maar als het goed klikt, kun je natuurlijk best een lange tijd samen reizen.
Mocht iemand soortgelijke plannen hebben of nu op een goed idee zijn gebracht ;-), let me know!
ik zit er ook over te denken om voor een langere tijd Nederland weer te verlaten en op wereldreis te gaan. Ik ben al eerder twee jaar weg geweest, maar het begint weer te kriebelen. Ik wil in ieder geval naar Australie en proberen om daar voor een langere tijd werk te zoeken. Ik heb verder nog geen idee hoe en wat, maar dacht: stuur je toch maar een mailtje.
Hoi hoi,
Ik wil zelf eind jan/ begin feb op reis gaan door Azie, Australie en Nieuw Zeeland. Ik zit te denken om vanaf Thailand mijn reis te gaan beginnen en over het land te gaan reizen door verschillende landen.
Hoe ver zijn jullie met jullie planning en misschien is het mogelijk om met elkaar ideeen uit te wisselen en misschien een stuk van de reis samen te beginnen
Ook ik (V, 30) ben me aan het orienteren op een langere reis. Bevind me nu nog echt in de orientatiefase, maar ik neig in ieder geval naar een reis door Azie (al is het maar omdat dat volgens mij goed betaalbaar is). De wens om te gaan reizen is er al lang, maar nu dient de mogelijkheid zich eindelijk aan! Heb zo’n lange reis nog niet eerder gemaakt en zou het dan ook prettig vinden samen te starten. Maar goed, behalve dat ik zeker weet dat ik graag weg wil heb ik verder dus nog geen concrete plannen. Ben wel benieuwd naar die van anderen, voor tips, inspiratie en mogelijk reisgezelschap
Ik heb het plan om feb 2010 een jaar naar Azie en Oceanie te gaan. Plan is half jaar Engelse les te geven in China en daarna Laos, Vietnam, Cambodja, Thailand (alleen ff om te chillen op eilandje), Borneo, Indonesie, Australie en New Zeeland. Hij lijkt mij vooral leuk om een reisgenoot in New Zeeland te hebben omdat ik daar graag met de camper wil rondreizen. En is alleen niet heel handig denk ik. Mocht je wat meer van mij willen weten, misschien handig om te linken op hyves ofzo. daantje24.hyve.nl
Groeten Danielle 28
ps: dit wordt mijn 4de reis alleen na thailand, java en bali/finland/rusland/letland/estland
Cool forum dit :zon02: (mijn eerste berichtje) ik zou graag met je mee willen :chin:, alleen dan kun je Tibet natuurlijk niet overslaan lijkt mij, maar tegenwoordig noemt iedereen Tibet China dus Tibet zal vast ook wel op de route liggen.
Enig idee waarom idereen in feb. gaat? ik ga zelf de eerste drie maanden van 2010 door een aantal landen in Azie…Indonesie, Vietnam, Laos en Nepan…heb geen vaste route is nog in de maak maar dank dat die onderweg ook nog gemakkelijk kan veranderen…lijkt me gezellig om mensen onderweg te ontmoeten en ook wel van te voren in nederland maar het is volgens mij ook juist wel bijzonder om alleen te vertrekken en je zelf te zijn te redden…
Alle maal heel veel plezier alvast en mss wel tot ziens!!!:wereld:
Hi!
Wat grappig dat iedereen het plan heeft om begin volgend jaar te vertrekken (of is dat waar ik me op orienteer?!) Ik wil in mrt-apr-mei rondreizen door Vietnam, cambodja, laos en indonesie en misschien nog wel de fillipijnen, maar ach het plan kan nog helemaal veranderen. Begin me nu pas met inlezen. Tips en ideeen zijn dan ook zeker welkom en ik sluit me aan bij Tim, wie weet tot ziens!
Ook ik zou graag begin 2010 richting Azie (en vervolgens Oceanie) willen gaan. Ik zou het leuk vinden om de reis (deels) samen met iemand te ondernemen. Landen die ik graag zou willen aangaan: Indonesie, Thailand, Cambodja, Vietnam, Tibet. Natuurlijk sta ik ook open voor suggesties
Wat leuk om hier ook nog weer even een reactie te lezen van iemand die ook echt gaat en iets verder is dan de orientatiefase… kunnen we je verhalen ook ergens volgen op het forum??