Ik heb volgend jaar een reis van 6maanden doorheen vietnam,laos,thailand,cambodja,bali en australie gepland, maar zou graag mensen ontmoeten die er al zijn geweest of plannen hebben één van deze landen aan te doen.Alle info is welkom en eventuele reisgenoten natuurlijk ook.Aangezien het in mijn omgeving aan avonturiers ontbreekt probeer ik het maar langs deze weg.Het leven is namelijk te kort om alleen maar tussen beton te leven!!!:dag:
De Aziatische landen van je lijstje heb ik bezocht, op Bali heb ik zelfs een tijdje gewoond. Dus als je vragen hebt? Maar ik raad je aan eerst eens rond te neuzen op de landenfora van de landen in kwestie. Op m’n website staan ook verhalen en foto’s.
Alvast bedankt voor je reactie:) , ik heb een heleboel vragen eigenlijk.
Zoals hoe kan ik het best mijn reis aanvatten?Ik vlieg naar Bangkok en van daaruit reis ik verder over land doorheen de andere landen.Op het vasteland ga ik 3maanden blijven alvorens naar Bali te vliegen.Maar wat is een goede route om doorheen Thailand en de andere 3landen te reizen??Ik kan echt wel advies van mensen zoals jou gebruiken, ik doe dit helemaal op mijn eentje dus je zou me geweldig vooruit helpen met wat goede input:)Prachtige foto’s trouwens, bij National Geographic zou je op je plaats zijn
Haha, grappige opmerking over m’n foto’s. Een van m’n foto’s stond nl daadwerkelijk in de vorige National Geographic
Logische routes… Wil je ook naar het zuiden van Laos met de 4000 eilanden en wat watervallen en tempels, of wil je alleen het noorden zien? Wil je zo min mogelijk vliegen of maakt dat niet uit?
Van BKK kun je naar het noorden reizen naar Chieng Mai. Daar jan je bv een trekking doen, en gewoon genieten van de stad. Met een tour richting Laos, visum aan de grens. Kijken in het noorden, Luang Prabang, Vang Vieng, Vientianne. Nog verder naar het noorden is leuk, maar je moet de tijd hebben. Dan door naar Vietnam, Hanoi. Sapa en Halong bay. Langzaam naar het zuiden, Cambodja in, terug naar Thailand. Vanuit Bangkok vlieg je naar Bali, www.airasia.com. Zorg dat je al een bewijs hebt dat je het land verlaat, dat is nodig voor je visum (en zorg dat je een visum voor Thailand hebt voor je die kant op vliegt!
Je kan ook van Vientienne naar het zuiden, naar Pakse en de eilanden. Dan naar Cambodja. En dan Vietnam van zuid naar noord. Vanuit Hanoi kun je naar BKK vliegen.
Lees je goed in over de visa, veel staat hier al. Op de reizigerssite www.aroundtheglobe.nl staat onder ‘alles over’ in de landeninformatie ook veel over visa. Dingen veranderen soms, vandaar!