Reisbureau voor Portugal?

Hoi hoi,

Eind deze zomer willen we, na eerdere korte trips Lissabon en Algarve, eens 2 weken wat uitgebreider door Portugal kachelen. Met trein en bus in principe. Geplande route is Porto-Fatima-Atlantische kust bij Taagmond (Estoril-Caiscais-Sintra) - dan 6-7 nachten heen en weer vliegen naar Funchal-Madeira en dan nog laatste nacht Lissabon.
Vliegticket zal een reisbureau eisen, TAP (die het geschiktst lijkt gezien de routes) heeft geen goede multicity optie; maar voor de hotelletjes (en misschien aparthotel op Madeira) zijn we eigenlijk nog geen zinnige reisbureausite tegengekomen. Best de nodige leuke acco en ‘bouwstenen’ maar allemaal op lokaties buiten de stad en met autohuur, wat anders dan wat we zoeken.
Wat raden jullie aan - iemand ervaring met een reisbureau (SGR) dat het wél aan zou kunnen of beter gewoon vliegticket boeken bij een echte ticketsite en zelf de hotels etc. met Expedia-Agoda-Bookingcom etc?

Tnx,

<Erik> & [Sandya]

1 like

Ola Erik e Sandya,

Wat leuk dat jullie Portugal beter gaan leren kennen!
Dat lijkt mij een mooie route, niet aan het noorden gedacht? Dat is ook zeker zeer de moeite waard, met zijn groene kust, de Douro Vallei ( UNESCO) en de mooiste stad van het land : Porto!
Het ligt natuurlijk een beetje wat jullie het fijnst vinden, ik ga altijd voor zelf de ticket boeken ( meestal kies ik de TAP goede service, eten en drinken onboard en 23kl mag mee per persoon). Ik heb wel eens multi city met hun gedaan…Porto – Parijs- Amsterdam en weer Porto. Was toen makkelijk te regelen via hun website (http://www.flytap.com/ ) en meestal boek ik dan zelf een hotel erbij of B&B meestal boek ik via booking.com een appartement vind ik ook altijd fijn, meestal gebruik ik airbnb.com . Helaas ben ik niet zo bekend met Madeira! Dus ik kan je geen tips geven, wel voor de rest van het land indien gewenst, hoor ik het graag!

Até breve,
Sofia

Hoi hoi,

Ietsje beter lezen. De route begint écht bij Porto :wink:

Inmiddels alles geboekt. Helaas waren de TAP tickets via reisbureau beduidend duurder dan zelf boeken, en dan nog moest het als 2 aparte tickets (Amsterdam-Porto en Lissabon-Amsterdam en dan apart retourtje Lissabon-Funchal). Sommige hotels zelf geboekt en andere toch maar via reisbureau, dat gaf wat extra gevoel van zekerheid; met Agoda/Bookingcom is het wel goedkoper maar naar onze eigen ervaringen gaat een hotel als het overboekt is of kamers tegen betere prijs kan verkopen wel eens de minder-winstgevende reizigers gewoon dumpen, ander/slechter hotel in de buurt aanbieden zonder zelfs taxi te vergoeden etc etc. En ja, Agoda/Bookingcom enzo hebben geen helpdesk per land/noodnummer dat je dan uit de brand helpt, maximaal krijg je na langere tijd je geld terug maar je moet wél laat in de avond worstelen met vervangende accomodatie.

Dank,

<Erik> & [Sandya]

Fijn dat jullie het allemaal geregeld hebben!
Ik heb geluk nog nooit zo een ervaring met Booking gehad, maar dat lijkt me inderdaad erg vervelend!

Veel plezier en geniet van dit mooie land!
Sofia

Hoi Erik
Ter informatie.
Ik ga jaarlijks wandelen in Maderia en verblijf telkens in hotel Vila Mia aan de westkust van het eiland. Ik boek een weekly Special wagen in begrepen die op de parking van de luchthaven klaar staat. Ik doe de boeking ofwel via de website www.vilamia.net of rechtstreeks met de eigenaar van het hotel per mail. ik treed in België en Nederland op als contactpersoon voor het hotel indien assistentie nodig zou zijn. Ik heb ook een meldpunt voor iemand die op zoek is naar wandelgezelschap in Madeira.
We vliegen steeds met TAP ook boeking via hun website of via Goedkopevliegtuigtickets
Madeira is één van de mooiste eilanden op de wereld.

Dank je, Madeira komt volgend jaar voor de 2e keer. TAP viel ons afgelopen week nogal tegen vergeleken met 2 jaar terug, echt minimale beenruimte voor de goedkoopste boekingsklasse en erg rommelig website/check-in proces. Dat wordt dus volgende keer mogelijk andere airline…

<Erik> & [Sandya]
PS Doen het nu allemaal zelf, reisbureau bleek te weinig waarde toe te voegen maar dat komt ook door TAP c.s. die de bureaus liever kwijt dan rijk zijn :frowning: