Reisboekje

Hallo allemaal,

Ik heb jullie hulp nodig.
Ik wil een eigen ‘boekje’ gaan schrijven over mijn reizen en ervaringen. Nu is mijn vraag: stel je zou al interesse hebben in zo’n reisboekje : wat zou er volgens jou dan wel of juist niet in moeten staan?
Vooral eigen ervaringen en waarom ik dat vind? Of juist vooral feitelijke informatie? Of een combinatie van beide dingen?
Gevoel? Mensen, natuur, klimaat, cultuur, steden? Foto’s?
Let me know!
Bedankt voor de hulp!

Groetjes Rob

Dat is voor iedereen verschillend natuurlijk. De ene persoon zal het kopen als het vol persoonlijke verhalen staat, een ander als het over de natuur gaat etc. Iedere doelgroep zal een x aantal lezers zijn. Ik denk dat je het boek moet proberen te maken wat je zelf gedrukt zou willen zien, als tastbaar iets van al je reizen en ervaringen.
Ik kocht laatst een boekje over walvissen kijken, verhalen. foto’s en praktische info over waar je op welke plek walvissen kunt zien, hoe je er komt etc. at vind ik zelf een handig boekje.
De verhalen in het tijdschrift Op Pad, veel gelezen, bevatten vaak zo veel onzin (in mijn ogen) stukjes dat ik ze amper kan lezen. Gezien de oplage lezen veel mensen dat juist weer wel. Wanneer een stel een wandeltocht van 4 dagen door Spanje maakt interesseert het mij niet dat ze in een plaatsje goedkope sinaasappels kopen en een gesprekje hebben met de dorpspastoor, andere mensen vinden dat wellicht juist leuke info.

Mocht je behoefte hebben aan tips of ervaringen … laat maar weten. Vorig jaar heb ik zelf het reisverhalenboek “Reizen door landen in opspraak” uitgegeven.

Royan