Hoi!
Ik ben van plan volgend jaar op reis te gaan naar o.a. India, Australie en Mexico. Ik ben nu op zoek naar wat boeken om me vast te orienteren. Ik wil ter plaatse Lonely Planets van het betreffende gebied aan schaffen, om te veel gesjouw te voorkomen. Heeft iemand tips welke (liefst Nederlandstalige) reisboeken de moeite waard zijn?
Na wat zoeken op internet heb ik een aantal reeksen gevonden: Marco Polo (al weet ik niet of die ook India beschreven heeft), Capitool en Trotter… Iemand daar ervaring mee?
Alvast heel erg bedankt!
Groetjes Sandra
hallo,
capitool vind ik persoonlijk helemaal niets. het zijnhele mooie boeken maar voor een rondreis met veel cultuur natuur ed zou ik ze niet kopen (ik weet niet of je gaat rondtrekken). die andere twee die je benoemd heb ik geen ervaring mee. ik zelf heb de boekje van nelles gids. handig formaat nederlandse boekjes. staat veel info in over het land zelf (praktische tips over visa, geld, taal ed) en er worden veel gebieden en plaatsten benoemd met info. ook fijne kaarten en er staan ook wat hostels/hotels in met adres. ik vind het erg fijne boekjes om een beetje te orienteren, en zeker als je van plan bent om ter plekken een lp te kopen. ze kosten ongeveer 14 euro en zijn te koop bij de grotere boekenzaken dacht ik( ik heb ze bij de anwb winkel gekocht.
succes ermee. gr lotte
p.s. wil je die landen achter elkaar gaan bezoeken of steeds vanuit nederland naar een ander land?
Bedankt voor je reactie! Ik ga zo meteen even naar een reisboekenwinkel (schijnt hier vlakbij te zitten!) om alle mogelijkheden eens te bekijken. Ik zal dan ook eens naar de Nelles-gids kijken.
Ik ben van plan een Round-the-world-ticket te nemen, dus dan bezoek ik al die landen achter elkaar ja Het zijn een hoop verschillende plekken, maar ik bezoek elk land voor een andere reden (geloof / natuur / cultuur), dus denk dat het elkaar niet in de weg zou moeten zitten! En per land ben ik zeker van plan te gaan rondtrekken! Ik heb 6 tot 12 maanden de tijd (afhankelijk van mn geld!), dus ben heel benieuwd wat ik allemaal kan gaan zien!
Jij gaat in mei naar Azie? Wat wil je allemaal gaan zien daar?
Hey Sandra,
Marco Polo is m.i. niet meer dan een info-brochure. Capitool is mooi, maar niet zo handig voor rondreizen. National Geographic is ook erg mooi, maar net als de vorige meer een smaakmaker. Met zoveel foto’s in een boek is er natuurlijk niet meer zoveel plaats voor geschreven informatie :slywink:
Wij gebruiken altijd de LP, want die zijn voor ons vertrouwd en zijn zeer informatief tijdens rondreizen. De Footprint is ook erg goed, maar anders opgegouwd dan een LP. De Mexico LP is echt super, want daar heb ik in al die keren geen fout kunnen ontdekken.
Je kan van LP en FP trouwens ook verzamelbanden vinden, waar bv Central America of Indochina in staat. Iets beknopter, maar minder sleuren:vak02:
Succes ermee!
Ook weer bedankt! Ik heb inmiddels in die reisboekenhandel gekeken, om alles even te vergelijken. Marco Polo is inderdaad niet echt handig voor zulke landen/reizen. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Dominicus-reeks, die zag er echt mooi uit, leuke kaders erin en zo snel te zien ook lekker leesbaar…
Ik krijg t als t goed is voor mn verjaardag, dus daarna weet ik meer!
De LP en FP zal ik daar terplaatse nog wel kopen denk ik…
groetjes!