Ik weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen, maar hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Mijn plan ligt nog steeds niet helemaal vast, maar er zijn wel een paar dingen die zeker al te regelen zijn en daarbij zal ik graag jullie advies hebben.
Ik zoek een combinatie-ticket, of round-the-world ticket, waarbij ik niet geheel round the world ga ![]()
Ik zou graag begin november vertrekken, om van 13 november tot 13 december in een klooster in Kathmandu te mediteren. Het lijkt mij fijn om eerst een tijdje te acclimatiseren, alvorens naar het klooster te gaan. (Wordt er rechtstreeks naar Kathmandu gevlogen, of zijn daar ook opties wat stop-overs betreft? En hoe zit het dan met mijn visum, als dit 30 dagen geldt is dat niet erg handig… Ik kan geen visarun of wat dan ook gaan maken wanneer ik midden in die meditatiecursus zit.)
Vervolgens wil ik in ieder geval tot net na nieuw jaar in een Aziatisch land doorbrengen, het lijkt mij leuk om misschien een fietstocht te gaan maken, al weet ik niet goed hoe ik dat aan moet pakken met mijn bagage en waar het een beetje redelijk is om te fietsen (niet té warm, en redelijk vlak). Ik denk aan Thailand en misschien Laos, om daarna naar Sydney te reizen. (En het nieuw-jaar daar wat te ontlopen, aangezien het erg lastig is er een hostel te boeken op deze termijn).
In Sydney wil ik 4 tot 6 maanden blijven en op de terugreis heb ik graag de mogelijkheid om nog een of twee stop-overs in Azie te hebben. Ik zou dan graag meer zien van Hong Kong (Maar ook China en/of Japan trekken aan).
Het meest belangrijk zijn de meditatie-cursus in Nepal (Vlakbij Kathmandu) en mijn verblijf in Sydney. Daar om heen kan ik van alles organiseren, vluchten naar Nieuw Zeeland zijn immers ook zo (low-budget) geboekt.
Heeft iemand advies, wat betreft de beste reistijd, een goede (combinatie van) airline(s) waarbij ik meerdere stop-overs kan maken en nog redelijk flexibel ben, wat de meest logische reisroute is (ook wat klimaat betreft, ik geloof dat ik niet direct na Nepal naar China moet gaan omdat het er frisjes is) en eventueel wat info over visa en inentingen?
Alvast bedankt!