Volgend jaar gaan ik en mijn vriend 4 maanden samen reizen. We willen naast 6 weken Nieuw-Zeeland de rest van onze tijd besteden in Azie, ongeveer 10 weken dus.
De landen die bovenaan ons lijstje staan zijn: Nepal, Tibet en Vietnam.
We denken de tijd hier ook aardig mee te kunnen vullen en zitten te denken aan iig 1 maand voor tibet / nepal en 4 weken vietnam. Dit bekent dat we nog ca 2 weken speling hebben…
We hebben tot nu toe nog niet erg goede open jaw / combi tickets kunnen vinden voor onze route. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Op Kathmandu vliegen lijkt heel duur - kunnen we dit beter op een andere stad doen em in 2 weken bijv naar Nepal/Tibet reizen? Bijv Delhi of Beijing? Of op Bangkok vliegen en vanaf daar met Air Asia of iets naar Nepal heen en weer vliegen?
Wij weten dat je in Tibet niet zelfstandig kan reizen dus we denken aan het organiseren van een trip in Kathmandu. Is dit te doen en heeft iemand enig idee van de kosten?
Reistijd is trouwens oktober - november - december en we houde met name van rust, natuur met afwisseling tussen wat toerisme en wat minder toeristische plekken.
Alvast bedankt voor jullie advies!
Vliegen op Kathmandu is inderdaad duur. Met een retourtje voor 600 euro moet je blij zijn. Heen is vaak duurder dan terug.
AirAsia vliegt vanaf Kuala Lumpur op Kathmandu.
In jullie geval kan heen op Kathmandu en terug vanaf Kuala Lumpur of BKK (multi) afhankelijk van met welke budgetmaatschappij (JetStar eventueel gecombineerd met AirAsia of Tiger) je naar NZ vliegt. Misschien Turkisch Airlines of Etihad of Qatar. Goed puzzelen en schuiven met datums totdat je op de laagste prijs uitkomt. Eind december en begin januari is duurder. Je kunt 360 dagen vooraf boeken. Dus sites in de gaten houden. Aan de andere kant kunnen er zelfs in de herfst nog aanbiedingen komen.
Ik zou eerst de intercontinentale vluchten boeken en dan kijken of de budget airlines met promo’s komen. Vroeg boeken kan wel veel opleveren.
Voor Tibet kun je je hotel in Kathmandu of een tour bureautje raadplegen. Maar dat kan later ook nog. Eventueel kun je een landarrangement van een NL reisorganisatie kiezen, die gaan vrijwel zeker in september/oktober.
De mooiste tijd voor Nepal vind ik persoonlijk vanaf halverwege oktober. Na november begint het aardig koud te worden.
NZ zou ik als laatste plannen, maar is rond de jaarwisseling wel drukker en duurder.
Johan