Ik ben een 23 jarige jongen die in april zijn eerste reis gaat starten. Ik vind het allemaal nog wel spannend, maar heb er echt zin in!
Ik wil deze week nog mijn ticket naar Kathmandu boeken. De goedkoopste one way ticket die ik kan vinden is 427 euro op 12 april. Met één keer overstappen. Is dit een redelijke prijs?
Ik ben van plan om ongeveer 1 a 2 maanden in Nepal te verblijven en wil zeker een trekking gaan doen. Ik zit op moment te kijken naar de everest base camp. Iemand ervaring met trekkings in Nepal? Tips/ideeen zijn zeer zeker welkom!!
Ik wil graag door reizen naar ZO Azië. Ik wilde eerst via Kungming vliegen en dan over land reizen richting Thailand. Ik zag alleen dat de vlucht kathmandu - Kungming rond de 350,- kost. Ik kreeg toen een tip van iemand om met bus / trein over India te reizen. Via Varanasi naar Kolkata en dan voor 90euro naar Bangkok te vliegen. Heeft iemand ervaring met vervoer van Nepal naar India of heeft iemand andere ideeen?? Ik wil mijn reis verder open laten, maar ik wil vast hebben gekeken hoe ik van Nepal naar Thailand kom op een leuke en betaalbare manier…
Een enkele reis is relatief duur, vaak betaal je voor een enkeltje bijna net zoveel als voor een retourtje. Wat dat betreft is 400 euro best een nette prijs.
Ik ga deze zomer pas voor het eerst naar Nepal, dus trips en trekkings kan ik je niet aanraden.
Hoe wil je vanuit Kunming naar Thailand reizen? Als je ook interesse hebt in Vietnam en Laos wilt gaan een logische stap, anders denk ik dat reizen via India sneller en goedkoper is.
Vergeet in je planning geen rekening te houden met alle visa die je nodig hebt!
Ik heb Everest BC in 2008 gelopen, erg fraai. Hou er in april wel rekening mee dat het dan klimseizoen is en vreselijk druk richting Base camp. Alle expedities zitten er dan en die hebben een heleboel spullen bij zich die allemaal naar boven moeten. Wij hadden tenten bij ons, hoe het zit met slaapplaatsen in de lodges in dat hoogseizoen, daar heb ik zo mijn twijfels over. In Namche zijn lodges genoeg maar bovenin wordt de spoeling erg dun. Wel leuk natuurlijk om in het base camp te zijn als al die expedities er ook zitten!
Ik heb verder Annapurna Base Camp (mooi, nie te zwaar), Manaslu en Langtang gelopen. Laatste tocht, zeker met verlenging via Gosainkund en dan de Helambu is ook een aarader, en een stuk rustiger! Manaslu kan vooralsnog alleen met een groep.
Overland richting Kolkata (via Varanasi of Darjeeling) is inderdaad de goedkoopste optie. Als je niet per se via Varanasi hoeft zou ik Darjeeling aanraden, zeer de moeite waard. Bus naar Raxaul en dan via Siliguri naar Darjeeling. Daar rondkijken, berg weer af en de nachttrein van Siliguri naar Kolkata nemen. Zo heb ik het ooit gedaan en het beviel prima.
Voor wat betreft de vlucht naar Kathmandu: 427 EUR is een voordelig tarief. Heb je gezocht op vertrek vanaf Amsterdam? Tip: Zoek ook eens op vertrek vanaf Brussel of Dusseldorf, dat levert vaak voordelige tarieven op. Je zou eens kunnen kijken op CheapTickets.nl.
Allemaal super bedankt voor de tips!!!
Ik heb van de week mijn ticket geboekt 402 euro. Ik vlieg 12 april vanaf dusseldorp, en heb er echt onwijs veel zin in!! Wordt mijn eerste reis alleen… dus ben ook nog wel een beetje gespannen! Zit nog een beetje te twijfelen tussen de everest base camp trekking of annupurna circuit. Wilde eigen de EBC doen, maar hoor over AC echt betere verhalen…