Kathmandu-Thailand

We gaan in mei 2 weken naar Nepal en willen vandaar naar Thailand. Naar Thailand o.a. voor het duiken. wie heeft goede tip over vliegtickets?
alvast bedankt.

Ik heb geen ervaring met vliegen vanuit Kathmandu naar Thailand.
Ik weet wel dat relatief Kathmandu een dure luchthaven is om van te vertrekken.
Vergelijk goed, want het zou zomaar voordeliger kunnen zijn om vanaf India (Calcutta/Kolkata) te vliegen. Kost wel 2 a 3 dagen reizen extra (dee reiskosten per bus/trein zijn erg laag), wel moet je een visum voor India hebben, kost 65 euro.
Dan nog kan dat een goedkopere optie zijn, Succes!

er zijn 2 maatschappijen die vanaf kathmandu naar bangkok vliegen. de nepalese en thai-airways.
de nepalese kostte destijds in het hoogseizoen 65 euro (incl) geloof ik, maar die staat erg slecht bekend en ook onbetrouwbaar, daarom hebben wij voor thai-airways gekozen, geloof voor 130 euro.
vlucht was 3 a 3,5 uur en de vlucht super de luxe!! na de ronde koffie/thee kwamen ze langs met fris/sap, vervolgens de wijn/ cognac/wiskey, nootjes en een warme maaltijd. luchthaven van kathmandu is goed bereikbaar en ik vond het een erg prettige vlucht.

als je in kathmandu ongeveer een week vantevoren langs een burootje gaat en flexibel bent qua vertrek is het erg makkelijk. wij zaten net in de okt. maand met allerlei feestdagen etc, waardoor we wat langer moesten wachten op een vlucht, maar ik vond het zeker een aanrader!

succes en veel plezier op reis!