Ik en mijn vrouw willen graag eind maart/begin april 2013 naar Japan.
( vanwege o.a de bloesemtijd ). Wij hebben het forum grotendeels doorgelezen maar komen er niet uit bij het samenstellen van een reisschema voor 3 weken.
Knelpunten :
vooraf boeken hotels of ter plaatse (Alhoewel ik op het forum
las dat het laatste ongebruikelijk is en niet netjes ; is dit echt zo ? )
Is maart/april een drukke of rustige periode
hoeveel dagen in Tokyo verblijven ( ik las op het forum minimaal 5 dagen).
wat zijn de grootste bezienwaardigheden; wij hebben de documentaire van Erica Terpstra gezien maar bezoek aan vechtsporten heeft niet onze voorkeur
wij vinden tempels mooi maar willen graag ook natuur zien.
( m.a.w niet als hoofmoot tempelbezichtigingen)
haalbaar reisschema met plaatsen/natuur die je niet kan overslaan.
( totaal 3 weken)
voor hoelang de treinkaart aanschaffen ; is twee weken genoeg of
kan je tijdens verblijf in Tokyo ook al beter de treinkaart gebruiken
voor bezienswaardigheden of kan je dan beter de metro gebruiken.
wij willen wel weer van Tokyo terugvliegen dus wlllen een soort rondreis.
Wil iemand ons op weg helpen en als voorruit boeking van hotels noodzakelijk
is , graag een reischema met vermelding aantal overnachtingen per bestemming .
Bij voorbaat dank .
Mvg Hansvw
P.S Ik lees op het forum dat de koers van de yen hoog is maar van
een reisbureau hoorde ik de yen nu goedkoop is .
Hallo Hans,
Kijk eens op deze site http://www.japan-guide.com
Hier staat veel info.Daarin kun je grotendeels bepalen welke plaatsen/bezienswaardigheden je wel of niet wil zien.
Bepaal daarna de route.
ik vind de koers van de yen nu niet bepaald gunstig, je krijgt tegenwoordig ongeveer 100 yen voor 1 euro.
Vorig jaar ben ik in november naar Japan geweest, de koers was toen 108/106 yen per euro. Die koers lag toen al minder gunstig ten opzichte van mijn eerste reis: 130 yen per euro.
Ik zou een eventuele gunstige/ minder gunstige koers geen spelbreker laten zijn voor een mooie reis!
De koers kun je overigens mooi bijhouden op Koers Japanse Yen (JPY) >> Wisselkoers Euro JPY
Hans, toevallig, mijn vrouw en ons gezinneke gaan in die periode ook in japan zitten voor de sakura’s.
Wij hebben omdat we met het ganse gezin gaan voor een goedkoper alternatief gekozen. Wij hebben via www.vivrelejapon.com een huis gehuurd in Kyoto voor de ganse periode van ons verblijf, dus moeten alleen maar huur huis + vliegtuigtickest betalen.
Verder doen we maar japan rail pass voor 1 week. Zo gaan we tokyo, nara, hiroshima, osaka doen met de trein tijdens die periode.
Ik zou zeggen als je in de buurt bent kunnen we altijd eens afspreken
Die huizen kan je trouwens ook huren voor maar paar dagen, en scheelt veel in vergelijking met de dure hotels.
Alvast voor Tokyo aanrader is een wandeling door het Yoyogi park naar het Meiji shrine; Tokyo tower of Sky tower, voor wie van hoogtes houdt.
Toen we twee jaar geleden onze 10jarig jubileum huwelijk vierden hebben we 5 dagen tokyo gedaan, 2 dagen hakone- de onsens-mount fuji- en zo door naar kyoto.
Dus in die 5 dagen Tokyo kan je vanalles doen.
Mount Fuji zelf is trouwens ook wel een aanrader.