Reisadvies Cambodja

Hoi,

Ik heb soortgelijke ervaringen met de reis van Siem Reap naar Bangkok via Poipet. Een prive-taxi voor 25 dollar, vertrektijd kun je zelf bepalen. Wel een opstopping van twee uur halverwege de ‘dancing road’, maar dat was juist wel komisch, ik heb mijn ogen uitgekeken en de Cambodjanen bleven maar lachen en grapjes maken met elkaar. Bij de grens geen problemen en het ging supersnel. Daarna gelijk een minibus geregeld die niet overvol zat. De rit naar Bangkok was lang, maar verliep soepel. We werden om de hoek van ons hostel afgezet in Bangkok. Prima te doen dus, is mijn persoonlijke ervaring!

Mocht je een goede gids/chauffeur zoeken voor het bezoeken van Angkor en de meer afgelegen tempels, ik heb zeer goede ervaringen met Mr John Teng. Hij kan ook een betrouwbare taxi naar Phnom Penh of naar de grens regelen en kent bovendien goede gidsen in Phnom Penh. Website: www.angkordailytravel.com. Email: johnangkor@yahoo.com / angkordailytravel@gmail.com.

Groetjes,

Eva

Vorige week ben ik van bangkok naar battambang gegaan en inderdaad ook geregeld via een reisbureautje (op het station). Ik betaalde 1000baht voor de reis en ik moest nog eens 1200baht betalen voor mijn visum. Ging verder wel netjes en de grens overgang waren we in 30min voorbij.

Omdat het toch wel duur was heb ik voor de terugweg een gedeelde taxi gepakt (6dollar) en na de grens overgang een tuktuk naar het station waar ik voor de rit naar Bangkok 48baht betaalde. De bus naar Bangkok is sneller maar ik vind het niet zo erg om lang (6uur) in een trein te zitten.

Hi Guido,

Regelt zo’n bureau het vervoer tot IN Battambang of mikken ze je over
de grens eruit en moet je het zelf maar uitzoeken?

Grtz.

Enzo, het bureautje waar ik het had geregeld verzorgde het vervoer tot in Battambang. Voor de grens overgang krijg je een sticker op je shirt, dan loopt er iemand mee tot de grens overgang en daarna staat er weer iemand die jouw herkent aan de sticker om je weer mee te nemen. Omdat er van de groep mensen waarmee ik uit bangkok vertrok maar twee naar Battambang gingen(rest ging gelijk naar siem reap) werden wij met zijn tweeën in een taxi gezet die ons in Battambang afzette bij het hotel waar wij graag heen wilde.

Gr.

1 like

Dat is dan wel makkelijk. Nog een laatste vraagje. Had jij je visum
vooraf (door dat bureau?) laten regelen of pas aan de grens?

Thanks!

Let met het boeken bij een dergelijk op wat je boekt. Visum is zonder probleem aan de genoemde grens te krijgen. Ook worden toeristen vaak in een bus naar de plaats van bestemming in Cambodja gebracht en proberen je een hostel aan te smeren. Ook als je een hostel hebt via mail o.i.d.

De grens georganiseerd overgaan is echt niet nodig. Neem gewoon de bus en ga zelf de grens over. In Poipet kom je makkelijk aan vervoer.

1200 Baht is volgens mij 2 maal de prijs van het visum…

Enzo, dat bureautje regelde de visums daar (daarom de 1200baht) maar dat deden ze ook gewoon aan de grens dus niet vooraf.
Maar inderdaad ook ik zou je aanraden om zelf vervoer en visum te regelen omdat dat gewoon voordeliger is.

Bedank voor de reacties (iedereen)

We gaan inderdaad gewoon op eigen houtje de grens over.
Buiten het feit dat het goedkoper is, lijkt dit me ook gewoon
een stuk interessanter :slight_smile:

Wij zijn vandaag vanuit BKK naar Battambang vertrokken (en aangekomen)
Let in BKK op dat de taxichauffeur je op het goede busstation afzet!
Om via Pailin te reizen moet je op het oostelijk busstation zijn!
Kost nog geen 300 baht en duurt 3 1/2 uur. Vanaf Kanchanabury een taxi (waar we flink afgezet zijn) tot de grens. Wat een bureaucratisch gedoe! Eerst Tahiland uit, visa afstempelen, dan 100 meter lopen naar de Cambodjaanse grens. Aan het ene loket je visum kopen en aan het loket ernaast laten afstempelen en nog een formuliertje invullen.
Hierna een rechtstreekse taxi (1 uur) voor 25 dollar naar Battambang. Natuurlijk wilde de chauffeur een hotel voor ons regelen, maar ik had al besproken en betaald via internet, dus dat feest ging niet door voor hem.Helaas…
Nu een ritje voor morgen beproken om in de middag naar de bamboetrain te gaan en sunset te kijken(6 dollar) en overmorgen een hele dag op pad met een tuktuk voor 20 dollar.

Wat moest je aan de grens betalen voor je visum? Ik ben wel benieuwd hoeveel ik teveel heb betaald:smile:

Hoi Andre,

Ik zit op dit moment in Roi Et Thailand.
En ik wil over een dag of 5 naar Siem Reap.
Kun je mijn en adviseren welke grensovergang ik het beste kan nemen ?
En kun je daar alles met thai bath betalen ?
alvast bedankt Cor [EMAIL=“corlanser@gmail.com”]corlanser@gmail.com

Ik ben nou 2 keer in Cambodja geweest via Bangkok naar Phnom Penh ik vlieg met Air Aisa kosten zijn gem: 80 euro voor een enkeltje je moet wel opletten dat niet meer dan 15 kg bij je hebt anders moet je bijbetalen in mijn geval had ik 18 kg bij me en de ticket kwam op 90 euro maar dan ben je wel na een uurtje in Cambodja en dan moet je nog 20 dollar betalen voor je visa (vergeet niet als je uit Cambodja weggaat ook weer moet moet betalen zo’n 25 dollar dus hou die apart) misschien heb ik hiermee een stukje op weg geholpen.
dus dan hoef je niet die hele bus reis te doen. Wel zo makkelijk.
Gr Jack

1 like

Vliegen is tegenwoordig i.d.d. een handige en goedkope optie.

Deze 25 USD is alleen voor vliegend Cambodja verlaten. Mensen die via een landgrens Cambodja verlaten hoeven dit niet te betalen.

Later vanuit Battambang de bus naar SR, duur 3 uur.

1 like

Heel handig die informatie, dakjullie wel allemaal.

Dus het is sowieso handig om niet via poipet te gaan maar via Pailin en eigen vervoer regelen.

Het sowieso supergoedkoop om een binnenlandse vlucht te nemen. Zeker als sihanoukville airport weer operationeel is.

Btw, ik vond dit een hele goede site, en kan ieder goed verder helpen die reisadvies nodig heeft over Cambodja. Heeft het grootste aanbod hotels in Cambodja, en ook veel tours: Cambodiahub.

Heeft mij in ieder geval veel geholpen.

Via een vliegtuig het land binnen komen vond ik veel relaxter dan via poipet!
Ongeveer 6 jaar geleden via bangkok naar Phnom phen gevlogen. Dat ging er allemaal rustig en gemoedelijk aan toe.

Helaas via Poipet niet… Ik kwam vanuit Laos, dus via thailand. Na een nacht in Aranhyaprathet (er is hier maar 1 hotel!), zelf een bus genomen. Die zette ons af bij een punt waar tuktuks staan. Zij brengen je in eerste instantie naar een visum buro, want het zou niet aan de grens te regelen zijn… Ja tuurlijk…
Daarna bij de grens begon het. Ze wilden thaise baht, terwijl er duidelijk een bord in dollars staat aangegeven. Ze vroegen toen 1000 thaise bath, wat veel meer was dan 20 dollar. Geweigerd te betalen. Uiteindelijk na veel heen en weer geloop en discuseren werd de 20 dollar geaccepteerd. duurde uiteindelijk wel een uur.

Maar het meest irritante vond ik nog de mannen in rose blousjes. Zij konden ons wel naar het busstation brengen voor niks. Dat vertrouwde ik niet. Maar reisgenote wilde dit wel proberen. Daar aangekomen bleek dat de bus die daadwerkelijk naar Siem reap ging echt heel duur was! Ook vertrok deze pas laat in de middag. Waardoor je inderdaad pas in de avond aankomt. Dit was een gloednieuw busstation en volgens mijn niet de lokale.
Uiteindelijk terug gegaan naar de grens. Daar een gedeelde taxi genomen welke ons na even aandringen bij een guesthouse naar onze keuze afzette.

Voor de terugweg een bus genomen. Geen probleem! Je krijgt een sticker bij de grens met je eindbestemming. Na de grens vinden ze je vanzelf voor de juiste bus. Wel ben je een hele dag onderweg!

Gelukkig was het wel allemaal waard :slight_smile: