Grensovergang Bangkok - Siem Reap

Hoi

Ik ga over een paar dagen in mijn eentje vanaf Bangkok naar Siem Reap reizen maar ik wordt echt compleet gestresst als ik lees over de grensovergang bij Poipet en de scams daar…

Hebben jullie daar ervaring mee? Ik heb er veel over gelezen en het klinkt als een hel…

Groetjes!

ik wil dat ook gaan doen. Vanaf Bangkok naar Cambodja. Ben benieuwd naar de reacties…

heb het 8 jaar geleden gedaan, zal wel veel veranderd zijn maar zoals met veel scams gewoon je gezonde verstand gebruiken. Als een aanbod te mooi is om waar te zijn dan is dat ook zo en dus niet op in gaan.

Zorg dat je dollars bij je hebt je kunt bijna alles met dollars betalen in cambodja dus je hoeft geen geld te wisselen bij de grens tegen slechte koersen en of te weinig krijgen.

Wel zorgen voor kleine coupures, probeer veel 1 en 5 dollar biljetten te hebben mocht je toch moeten wisslen wissel dan aan de grens echt het minimale bedrag dat je nodig hebt.

ik had er geen problemen

Ik ben in 2008 die grens overgegaan heb er wel voor gekozen om dit overdag te doen.
Wij zijn met de trein van Bangkok naar Aranyaprathet gegaan toen 1 nacht geslapen in die plaats. De volgende ochtend een tuk tuk genomen voor 80 bath voor 2 personen naar de grens. Daar zelf de grens over gegaan. Zorg dat je 20 USD contant heb voor de douane zodat ze je niet gaan oplichten ze laten je anders 1000 bath betalen en dat is meer dan 20 USD waard. Ze steken zelf de wisselkoers in hun zak.
Daarna aan de grens werden we gelijk aangevallen inderdaad door van allerlei mensen. Daar kun je een bus nemen naar Siem Reap of een taxi regelen wij hebben daar voor 2 personen toen 30 USD betaald. De bus is natuurlijk stukken goedkoper maar wel goed daar te onderhandelen.
Je kunt trouwens in Bangkok ook een gehele tour regelen bij een reisbureau mocht je dat prettig vinden.
Ik heb nog nooit een raar gevoel gehad in Boipet en me ook niet onveilig gevoeld ik ben er2 keer geweest.

:chin:Het hoeft geen probleem te zijn zorg er voor dat je wat extra pasfotos bij je hebt en 20 $ dan is een visum zo geregeld is het het heel druk en je wilt sneller verder geef dan wat extra geld bij de visum aan vraag en je bent binnen 15 min in Cambodja
een maal in Cambodja ga niet te snel in op aangeboden vervoer probeer te onderhandelen en betaal pas als je op de plaats van bestemming bent .:thailand::cambodia:

Het is idd zoals de meesten hier zeggen:
Je gezonde verstand gebruiken, en dan komt het goed.

1. NIET ingaan op mensen die je aanspreken en je aanbieden om een visum te regelen.
    Je visum voor Camb regel je bij de Cambodjaanse douane, en die zit pas 150 meter na de Thaise douane (waar je eerst uit moet stempelen) .Zoals gemeld kost een los visum je 20 dollar.

2. NIET de gratis touristenbus nemen die in Camb. op de rotonde na de grens staat. Deze brengt je naar een busstation buiten Poipet, waar je speciale touristenprijzen moet betalen. Regel met een groepje mensen
    een taxi naar Siem Reap, of neem de bus op het busstation, dat zit in
    een straat links van de weg na ongeveer een kilometer. Een brommerrit ernaartoe mag ong. 20 baht kosten of 2000-3000 riel, een halve dollar.

3. Het is idd. ook een optie om BKK-SR in Bangkok te boeken.
    Doe dit bij een betrouwbaar adres voor een goede prijs.
    Op Khao San Road wordt dit soms voor 200-300 B aangeboden, dan kun je op de scams wachten… Het vervoer naar SR per minibus zal ergens 1200-1800 B moeten kosten. Ik deed dit nog nooit, maar betaalde voor het stuk naar de Thaise grens alleen al 600 B, dus tel er nog even 5-6 uur bij op, en je zit ongeveer op dat bedrag.

Hans.

Dank jullie voor jullie antwoorden. Ik heb hier de nieuwe lonely planet van cambodja kunnen kopen (wel apart… want in NL is die pas vanaf 21 juli in de winkels) en daar staat heel goede informatie in over die grensovergang, een stuk uitgebreider dan in de vorige lonely planet. Blijkbaar waren er echt meer met deze vraag :wink:

Groetjes!

Ik ben ongeveer een week geleden met de bus van Siem Reap naar Bangkok gegaan, geregeld bij travelagent in Siem Reap voor 8$, niets van scams gemerkt…

Het enige wat ik had was dat men mij gezegd had dat de reis van 08.00 uur tot 15.00 uur zou duren maar dit is dus 17.00 uur geworden.
Tevens zei men dat ik van Siem Reap tot Bangkok in een minivan vervoerd zou worden, maar dit was dus een grote luxe bus geworden.
Navraag leerde dat bij veel mensen een grote bus ingezet wordt en bij weinig een minivan, wat op zich wel logisch is, maar het zou wel fijn zijn als dit even erbij verteld werd :slight_smile:
Je wordt aan de grens een paar keer overgeladen (wij in ieder geval)

Toen ik vanuit Vietnam Cambodja in ging met de boot heb ik 22$ voor het visa betaald, dus 2 $ voor degene die het papier werk regelde, dat vond ik niet teveel :slight_smile: Dat schijnt dus een van de scams te zijn maar in de LP staat ook dat een kleine fee voor het regelen niet verkeerd is.

Hoop dat je hier wat aan hebt :),

Groeten vanaf Khoa San Road :slight_smile:

Hee Yens,

Het is algemeen bekend dat de kant van Cambodja naar Thailand
totaal GEEN problemen oplevert.

Van Thailand naar Cambodja is helaas een heel ander verhaal.

Hans.

Ik heb beide kanten 2 keer gedaan en echt sorry nog nooit problemen gehad en ook nooit extra betaald zolang je met 20 USD betaald gepast.