Hallo allemaal,
Wij, Ruud en Anke, beiden 34 jaar, gaan in juli 16 dagen rondreizen in Vietnam en we eindigen in Hong Kong
Nu ben ook ik een reisschema in elkaar aan het zetten, en hoor graag jullie mening hier over.
De vliegtickets voor de heenreis en terugreis zijn geboekt, verder staat alles nog open. Aankomst in de nacht van woensdag 23 juli op donderdag 24 juli om 0:40uur op het vliegveld van Ho Chi Minh
24-7 (do) aankomst 0:40u in Ho Chi Minh, naar hotel, overdag stadsbezichtiging + excursies boeken
25-7 (vr) HCM, dagexcursie naar Cu Chi tunnels en Cai Dai tempelcomplex in Tay Ninh
26-7 (za) HCM, dagexcursie naar Mekong Delta
27-7 (zo) binnenlandse vlucht van HCM naar Hoi Ann (via Da Nang)
28-7 (ma) Hoi Ann, stadsbezichtiging
29-7 (di) van Hoi Ann naar Vinh (vervoer ntb ?)
30-7 (wo) Vinh, dagexcursie naar de Phong Na grotten + boottocht
31-7 (do) van Vinh naar Ninh Binh (vervoer ntb ?)
01-8 (vr) Ninh Binh, dagexcursie naar Tam Coc + boottocht
02-8 (za) van Ninh Binh naar Halong Bai (vervoer ntb ?)
03-8 (zo) van Halong Bai naar Hanoi, maar eerst boottocht door de baai + grotten (vervoer ntb ?)
04-8 (ma) Hanoi, stadsbezichtiging + waterpoppentheater
05-8 (di) van Hanoi naar Hong Kong
06-8 (wo) Hong Kong
07-8 (do) Hong Kong
08-8 (vr) terugvlucht Hong Kong - NL
Uiteraard mag het hele schema worden afgeschoten en alle plaatsen en excursies mogen komen te vervallen
Alles is mogelijk!
Het lastigste vind ik het vervoer van stad naar stad ? We zijn niet zo erg van de touringbus. De trein is wel een optie maar alternatieven hoor ik ook graag. (zo zijn we in Thailand met een 8 persoons busje van A naar B gegaan, deze werd opgevuld door de plaatselijke bevolking) dat was een snelle en goedkope oplossing en dit konden we makkelijk bij de hotels boeken.
Misschien is het slim om Vinh of Ninh Binh over te slaan ? of nog ergens een binnenlandse vlucht in te lassen ?
Mai Chau is niet opgenomen in het reisschema ivm tijdgebrek, maar als we iets laten vervallen is dat misschien weer een alternatieve optie om in te plannen (als dagexcursie vanuit Hanoi ?)
Graag hoor ik jullie eerste mening zodat ik het e.e.a. kan gaan bijschaven
Als jullie nog tips weten over low budget vliegmaatschappijen, of leuke organisaties/websites voor de dag excursies dan hoor ik dat ook graag
Groetjes Ruud