Reis Via Azie Naar Australie En Nieuw-zeeland

Ik wil ergens begin volgend jaar weer erg graag terug naar Australie. Ditmaals wil ik echter niet meer met een organisatie gaan (ik ben destijds via Activity naar OZ gegaan), maar wil ik zelf mijn reis regelen. Mijn plan is om via Azie (Thailand, Vietnam, Cambodja?, Indonesie? etc) naar Australie te gaan per vliegtuig (alhoewel een bootreis mij ook nog steeds erg trekt; ook om op een schip te werken). Daarna zou ik ook nog heel graag naar Nieuw-Zeeland willen (en daar wil ik echt heel veel Lord of the rings-locaties gaan bezoeken :rolleyes: ).
Okay; leuke reisambities hoor, maar er moet natuurlijk nog wel heel wat geregeld worden. Want hoe ik kan ik voor zoveel verschillende landen aan visums komen? En hoe kan ik makkelijk tickets regelen?
Hier zou ik echt heel graag meer over te weten willen komen. Dus wie mij kan helpen hiermee…laat het me maar weten!!! Ik zou het in ieder geval zeer op prijs stellen!!!
Mijn plannen zijn om in totaal 6 tot 10 maand te gaan. Zijn hier meer reizigers die hiervoor ook plannen en/of ervaringen hebben? Laat het me gerust weten. Ik ben altijd benieuwd!!!

gday johan,

ja, zeeeeer leuke reisambities zo te lezen! ik ben net terug van Australie en Nieuw-Zealand! Echt super!! In Australie heb ik nu slechts enkele steden gedaan (4j geleden had ik de ganse oostkust gedaan) en derna ben ik vanuit Melbourne naar Nieuw-Zeeland gevlogen (met pacific blue = doen hele goedkope vluchten!! zeker even checken op het internet!). Prachtig!!! Aangezien ik een belgje ben, kan ik je niet echt helpen voor visums, maar met de leuke nederlanders die ik ginds ontmoet heb, bleek dit helemaal geen probleem te zijn!
Indien je verdere vragen hebt, shoot! ik help je graag verder.

reislustige groetjes, fin

oeps sorry jeroen, ik dacht dat je johan heette…By the way, als je met een zeilboot wil gaan…ga meteen naar de yachtclubs en hang daar een briefje uit! Wij hebben dit helaas te laat gedaan. Maar daar zeer vriendelijke mensen ontmoet en op woensdagavond zijn we met hen gaan racen! zalig was dat! veel succes!

doei, fin

Je kunt vwb de visums dit laten uitbesteden door Het Visumburo. check hun site: www.visum.nl

Eenvoudig tickets regelen: ga eenvoudig naar een Reisburo (Tui, Holland Int, oid) met je vluchtschema, en meestal kan een reisburo ook wel de benodigde visa voor je regelen.