Reis door Azie en Australie

ik ben net terug van een maand thailand en heb nu besloten om in 2011 voor een langere periode weg te gaan. ik wil eigenlijk al vanaf 2002 reizen maar het kwam er iedere keer niet van. nu wil ik het er toch op wagen, ben bijna 30 en heb nog geen kids dus wat houd me tegen?
ik wil graag naar india, thailand, cambodja, laos, vietnam, indonesie en australie…nu wil ik eigenlijk alleen maar het eerste ticket naar india in NL kopen en de rest ter plekke regelen. ik heb alleen geen idee hoe het zit met toegang tot het land als je geen retourticket hebt, ze willen meestal weten wanneer je het land uitgaat. en hoe zit dit met het regelen van de visa? is het te doen om je visa voor australie in bv indonesie te regelen?

en ik vraag me ook af hoe jullie dit met de backpack doen? ik had er een afgelopen vakantie mee en deze zat propvol terwijl ik echt niet veel bij me had (9 kilo op de heenweg en 13 kilo op de terugweg), sturen jullie tussendoor spullen naar huis? ik kan me namelijk voorstellen dat je in ieder land wel wat leuks tegenkomt om te kopen…

voor mij betekend het dat ik mijn huur op moet zeggen en mijn baan op moet zeggen, hoe regelen jullie dit?

gr ladyp

Hallo,

Ik ben zelf al 2.5 jaar op reis en heb gereisd in Azie, Australie en Nieuw Zeeland.
Over India kan ik je niet informeren maar waarom vliegje niet als basis naar Thailand en vanaf daar kun je met airasia zeer goedkoop naar India vliegen.
Verder kun je voor Australie je visa gewoon online regelen je kunt voor toeristen 2 soorten visa aanvragen een voor 3 maanden en die is voor 1 jaar geldig wat betekend dat je elke 3 maanden eruit kunt en er dan weer in kunt reizen. Je kunt er ook een voor 6 of 12 maanden aanvragen daar zijn alleen wel kosten aan verbonden. Met deze visa mag je niet werken.

Verder bagage ja ik zit zelf wel iets zwaarder en wat wij inderdaad doen is als we eens spullen hebben gekocht onderweg dan stuur ik die met de bootpost terug naar NL dat is goedkoper en duurt meestal zo’n 3 maanden voordat het in NL is. Al mijn pakketjes zijn aangekomen het zijn er 4 in het totaal geweest.

Verder flink sparen en gewoon doen inderdaad je baan opzeggen en je huur op zeggen of onderverhuren. Je kunt ook met je woningbouw regelen dat iemand 1 jaar op je huis pas en dan huurt legaal. Verder weet ik niet voor hoe lang je gaat reizen maar let wel op dat als je 1 jaar of korter gaat reizen je wel basisverzekering moet aanhouden. Over dat soort dingen kun je heel veel vinden op www.aroundtheglobe.nl

ben het eens met dat BKK als uitvalsbasis -hopend dat tegen die tijd de vulkaan weer koest is-een betere keus is. Zo zijn meestal zelfs tix naar BKK vanaf NL goedkoper als naar India.
OF je een uitreisticket nodig hebt (dat is ticket OUT en niet terug naar NL!!) varieert echt van land tot land-en dan nog van hoe je er binnenkomt (als dat overland is bijna nooit nodig) en welke ‘‘status’’ (toerist of anders) je hebt. Voor INDIA he je GEEn ticket out nodig, maar wel altijd een visum-er zijn er genoeg die bvb naar Nepal-dan China of via Paki-etc terug overland reizen.
Voor BKk/Thaild heb je het ENKEL ndoig bij het INchecken van de airline-en dan nog alleen als je GEEN visum vooraf hebt geregeld.
Verder vind je dit soort info vrijwel altijd in die overbekende praktische serie reisgidsen. En ook-per land-heel vaak in dit forum per land apart i een sticky bovenaan. Zoals je met een ietsepietsie nadenken eigenlijk toch zelf ook wel had kunnen bedenken??

Ik zelf heb enkele weken geleden vanuit nederland 'n visum india aangevraagd met alleen 'n one way ticket (air arabia vanuit Emiraten).

op 't visumburo geven ze aan dat 'n begeleidend schrijven in 't engels met globaal je reisroute voldoende zou moeten zijn. Ik heb dus in 't engels aangegeven dat ik van plan ben eind oktober met Air asia door te vliegen richting Thailand.

Heb overigens visum nog steeds niet binnen (wat dan weer ligt aan 't feit dat ook rusland in de aanvraag ligt. ). Ga er alleen wel van uit dat dat goed gaat komen.

Ik zie nu op Airasia.com op de routemap geen vluchten vanuit Thailand naar india… http://www.airasia.com/th/en/travelinformation/routemap.html?

Is er misschien iets gewijzigd?

Hallo,

Klopt inderdaad foutje van mij. Je zou van Bangkok naar Kuala Lumpur kunnen vliegen en dan naar India of van Nederland naar Kuala Lumpur en dan naar India. Net wat je wilt. Ik heb het niet goed gecheckt toen ik het typte sorry.