Ik wil de volgende landen aantikken:
china>vietnam>laos>cambodja>thailand>malaysia>indonesie>australie>new zeeland>Fiji. Deze landen reis ik af, in deze volgorde. Voor de meeste landen heb je een visum nodig. Moet ik alle visums van te voren regelen?
Wat is het handigst om te doen? In totaal doe ik er 7 mnd over.
Dit zijn wel heel erg veel landen in heel weinig tijd, gemiddeld 3 weken per land. Dan zie je alleen heel veel vliegtuigen, treinen en bussen van binnen.
Als je echt wat van de wereld wilt zien en daar thuis nog wat over wilt kunnen vertellen kun je beter wat minder landen doen of vééééél meer tijd nemen. (meer dan één jaar).
Een goede optie binnen 7 maanden met nog betaalbare tickets zou bijv. zijn 4 maanden Australië en 1,5 maand Nieuw-zeeland met op de heenweg een stopover van een dag of 2 in Hongkong of Singapore. Op de terugweg kun je dan naar Thailand voor 1,5 maand en overland via Cambodja en Laos een rondje maken naar Bangkok.
In Hongkong of Singapore krijg je bij aankomst een visum hoef je voor een paar dagen niet apart aan te vragen.
Voor Australië kun je een werkvisum voor een jaar aanvragen maar als je toch niet wilt werken is dat overbodig. Bij aankomst in Australie krijg je een visum voor 3 maand.
Om een “duur” jaar visum te voorkomen kun je na 3 maanden naar Nieuw-zeeland vliegen. Krijg je ook bij aankomst een visum voor 3 maand, na nieuw zeeland vlieg je terug naar Australie en krijg je weer 3 maanden. Als je dan naar een ander deel van Australie vliegt bespaart je dat weer een paar dagen reizen.
Na 1,5 maand vlieg je richting Bangkok. Over land kun je dan een rondje thailand cambodja en laos maken. Over de visums voor Thailand, Cambodja en Laos kan ik je helaas niets vertellen.
Als je een ticket neemt waarbij je de vliegdata kunt veranderen kun je altijd besluiten om korter of langer in Australie of nieuw-zeeland te blijven en zo langer of korter in Azie.
Mijn interesse gaat toch meer uit naar Azie. Ik heb een tour geboekt van Beijing naar Hong-Kong, ik ga dus eerst naar Beijing en vanuit daar ben ik van plan om verder te reizen. Ik heb er voor gekozen om geen ticket terug te boeken, omdat ik niet weet waar ik eindig.
Zeven maanden is inderdaad weinig, als inderdaad blijkt dat ik te weinig tijd heb, dan sla ik wat landen over.
Ik begrijp uit uw antwoord, dat ik voor new-zeeland en Australie een visum op het vliegveld krijg. Dus dat hoef ik niet van te voren te aan te vragen?
Voor china weet ik dat ruim op tijd een visum moet aanvragen, maar voor de rest weet ik niet of ik dat hier in NLD moet doen, of aan de grens of op het vliegveld…???
In australie en nieuw-zeeland krijg/kreeg je bij aankomst een visum voor 3 maanden. Met dat visum mag je niet werken. Als je wel wilt werken kun je een Working Holiday Visum aanvragen, dat moet je vooraf vanuit NL aanvragen en is één jaar geldig.