Reis van 7 maanden door Australie en Azie

ik kan op een gegeven moment geen wegwijs meer maken tussen alle onderwerpen op dit forum, dus mijn vraag zal vast en zeker al gesteld zijn maar ik hoop toch op wat advies.

ik wil in augustus voor ong 7 maanden reizen, de landen die ik wil bezoeken zijn:
australie oostkust
nieuw zeeland
thailand
laos
cambodja
evt indonesie of maleisie

ik wilde eerst in thailand beginnen maar zit er nu toch aan te denken om eerst australie en nz te doen, omdat ik anders in de drukke periode hier ben en om de moessontijd in azie te ontduiken.

ik wil nog geen retourticket boeken omdat ik eigenlijk zo lang wil blijven als ik geld heb. ik zie het niet zitten om in 1 x naar aus te vliegen dus wellicht is een tussenstop in Kuala lumpur een optie? kan ik aus binnen met een 3 maanden visum (vooraf aan te vragen toch?) zonder uitreisticket?

en wat is na aus en nz de beste route? is dit bv via indonesie, maleisie, thailand, laos, cambodja
en hoe vraag je de visa aan voor nz, maleisie en indonesie?

via wie hebben jullie je reisverzekering gesloten?

ik hoop op jullie tips ondanks dat mijn vraag waarschijnlijk al 100 x gesteld is.

groetjes ladyp

Hi
Ik laat de antwoorden voor het verre oosten aan anderen. Misschien het beste om dat op de destination forums te plaatsen.
Een stop in Kuala Lumpur is goed mogelijk. Of anders Singapore of Hong Kong.
De beste tijd voor NZ in jouw schema is november tot half december. Daarna begint het touristen seizoen. September en october zijn prima voor oost Australia te beginnen in Cairns en dan afzakken en misschien nog wel naar Tasmania ook.
Dus ik zou beginnen in FN Queensland eind augustus-begin september en zorgen dat je in november in NZ bent. Er is wel de voorjaarsvakantie maar op zo’n reis zal je altijd wel ergens in een vakantieperiode zitten.
Wij hebben een doorlopende en extended reisverzekering bij Nationale Nederlanden. Een visum moet je van te voren aanvragen. Houd rekening met de bepalingen voor het binnenbrengen van voedsel in Australia. Daar zijn ze behoorlijk streng in.

Hallo,

voor Australie en Nieuw Zeeland heb je een retourticket nodig als je op een 3 maanden toeristenvisum binnen wilt komen. Heb je dit niet dan word je het land niet ingelaten en zal de vliegtuigmaatschapij je zeker niet mee gaan nemen.
Mijn advies zou zijn eerst naar Nieuw Zeeland te vliegen en dan weer naar beneden te reizen en dan eindigen in Azie. Je zult meer moeten plannen voor NZ en AU vanwege de vliegtickets.

Ik heb zelf mijn reisverzekering via www.joho.nl geregeld zei weten er veel vanaf en kunnen je prima tips geven over de verschillende verzekering. Je zult je basisverzekering moeten behouden en daarbij neem je dan een reisverzekering.

In augustus naar NZ Moira?

oeps niet opgelet. Nou het noordereiland is in augustus wel oke word niet lager dan 12 graden lol. Maar ja of je moet eerst Azie doen en dan Australie en NZ net wat je prettiger vind. Tegen de tijd dat je klaar bent in Azie is het zomder in Australie en NZ.

En sneeuwkettingen op SI haha.

ja dat klopt daarom ga ik daar ook niet wonen mij te koud.