goedendag,
ik ga tussen eind februari en begin april naar amerika,
ik vertrek van new york naar philadelphia en vandaar naar de zuidelijke staten, zo terug langs de westkust omhoog en misschien nog proberen een stukje alaska mee te pikken,
nu was mijn vraag: hoe zit het rond die periode met het weer ginder, en dan vooral de regio rond new york en alaska?
ik ga dit proberen te doen grotendeels al liftend, eventueel trein of greyhound, die zal ik van philadelphia naar new orleans pakken en vandaar terug de greyhound verder naar zuiderlijke staten, om vandaar liftend verder te gaan.
Stef, welcome op het forum.
Alaska? In de winter? Liften? -lol- Pak eens een map van de USA en zie waar je over praat. In februari kan het bitter koud zijn in de omgeving van New York. Maar New York is natuurlijk altijd leuk. Maart in Florida is hoogseizoen. Lekker weer maar druk.
Ik begrijp je plannen niet helemaal. Eerst NY, dan langs de oostkust naar Florida en dan? Naar het westen? Misschien zou je naar NYC kunnen gaan en dan een goedkope vlucht naar bv Orlando en dan een rondtrip maken, of van NY naar Los Angeles vliegen en de wonderen in het westen bekijken. Openbaar vervoer is niet uitbundig, en liften zou ik je niet aanraden. Misschien wachten tot je zelf kan rijden??
Yeehaw
Als je jouw route liftend wilt doen of per openbaar vervoer en ook nog dingen wilt zien die je onderweg tegenkomt, dan zou ik alvast een paar maanden erbij boeken. Jij wilt ongeveer een heel continent zien in 1,5 maand!?
Met alleen een paar westelijke staten in 6 weken hadden we destijds al een supervol programma (en dat met eigen camper). Jij wilt het onmogelijke.
Wil je in 1,5 maand een echte vakantie hebben? Ga dan stedentrips doen langs alleen de oostkust (New York, Washington DC, Boston, Philadelphia, Miami).
Van Philladelphia naar New orleans duurt juist anderhalve dag met de grey hound, van New Orleans richting las vegas, het stuk dat ik wil liften, Normaal volgens routeplanner 38uur rijden, en van daar zie ik wel hoeveel tijd ik eventueel nog heb, Alaska weet ik niet zeker, tege maart-april aan ligt de maximum tussen -4 en 6 graden, dus dat weet ik nog niet.
Wil je dan niets zien tussen Philadelphia en NO? DC? Shenandoah? Blue Ridge Parkway? Asheville? Great Smokey Mountains? Chattanooga? Liften tussen NO en Las Vegas. Good Luck!
Alaska word pas redelijk na half april. In maart ligt er teveel sneeuw en veel te koud om een leuke tijd te hebben. Wij hebben eind april nog -22 gehad vorig jaar.