reis Thailand 23 mei: GRAAG HULP!!

Hallo forumbezoekers,

op 23 mei ga ik samen met mijn partner 2,5 week naar Thailand. Onze planning was eigenlijk rond, maar wegens gezondheidsklachten moeten we de reis nu aanpassen.

Onze planning was als volgt:
Bangkok (3 dagen)
Khao Sok (5 dagen)
Koh Samui (1 dag)
Koh Phangan (4 dagen)
Koh Tao (3 dagen)
Via Chumphon terug naar Bangkok

Nu ben ik op zoek naar een alternatief voor Khao Sok, bij voorkeur een mooie bestemming aan het strand waarbij als de conditie het toe laat we ook nog wat dagtripjes kunnen maken. Ik lees mooie verhalen over Koh Chang, maar daar is het net in deze periode slecht weer. Ook over Koh Samet lees ik sterk wisselende verhalen.
Het lijkt mij persoonlijk erg mooi om naar Krabi en Koh Phi Phi te gaan, maar is dit mogelijk gezien de afstanden en het weer?

Weet iemand een leuke bestemming die niet teveel te lijden heeft onder het natte seizoen en waar we naast strand ook wat andere dingen kunnen ondernemen?
Alvast bedankt voor de hulp!

Hee Mandy,

We hoeven niet alles te weten, zeker niks persoonlijks over de betreffende ziekte of zo, maar het is van belang dat we weten HOE je wilt reizen.

Reizen is toch wel het meest uitputtende onderdeel, naar mijn mening. Aangezien je toch wel praat over aanzienlijke afstanden en vele reisuren, zie ik niet zo helder waarom je Khao Sok dan wel zou laten vallen en de andere bestemmingen niet, of omgekeerd.

Ook vind ik dat je je wellicht nu al teveel aantrekt van het weer.
Het zou inderdaad weleens slecht zou kunnen zijn, maar vergelijk het met NL:
De winter is het koudste gedeelte van het jaar, maar het komt voor dat het soms 13 graden is, maar het komt ook voor dat het -13 graden is.
Graag een replytje en we helpen je weer.

Hans.

Hoi Hans,

In principe zijn we wel in staat om lange afstanden af te leggen, alleen intensieve activiteiten zoals hiken enzo gaat niet lukken. Dat is de reden dat we Khao Sok zouden willen overslaan, omdat dat een georganiseerde trip van 5 dagen zou zijn met een vol programma. We zijn van plan om binnen Thailand gewoon met de bus en (nacht)trein te reizen.

groetjes Mandy

Hee Mandy,

Je kunt Khao Sok prima doen als onafhankelijke reiziger, ik was er vorig jaar.
Khao Sok bereik je met de bus, vanuit Phuket (via Takua Pa) of Surat Thani. Ik zou het verblijf wel korter maken.
De trip naar en op het meer mag je gewoon niet missen.
Terwijl de andere deelnemers naar de grot gaan (Dat is een hike) , blijf jij lekker op het meer.
Fysieke inspanning: Nul, misschien even kanoën ?

Hans.

Ach en anders ga je lekker 2.5 week naar Koh pangnang.
Een bountyeiland ten top :slight_smile:
Fijn niets doen,de natuur is er werkelijk prachtig en de sfeer laydback.
En spotgoedkoop, huur een scooter en ga zo het eiland verkennen!
Zijn er in april 2010 geweest en was gewoon warm…
Maar het weer kun je niet bepalen en wat maakt het uit… geen stress het is vakantie :slight_smile:

Good luck met de gezondheid!

Gr Rutger