Zoals u kunt lezen is mijn plan om een reis te maken over echt de hele wereld. Om te beginnen wil ik met de boot naar IJsland gaan. En met zo’n klein vliegtuigje naar Groenland. Vanaf daar met een boot naar Canada kan ook een container schip worden. Dan in Canada een auto regelen. En met die auto tot de punt van Zuid Amerika rijden. Dan wil ik mijn auto naar China laten verschepen.(Dit is mijn eerste vraag. Is het mogelijk een auto te laten verschepen uit Argentinië/Brazlië naar het zuiden van Azië/China?) Dan met het openbaar vervoer door Australië/Indonesië. Naar mijn auto. En dan verder reizen door Azië,Midden oosten,Afrika, Europa. Ik ben van plan goedkoop te leven. Soms slapen in mijn auto of bij mensen/die ik ken,goedkope hotels. Sommige stukken wil ik ook niet te lang blijven hangen en gwoon door crossen. Hoelang zal ik over deze reis doen? En hoeveel zal het me ongeveer kosten. Dank u wel voor u hulp.:dag:
en ga je ook naar antartica…??
ik wil zelf ook graag alle werelddelen bezoeken/… weet alleen niet zo goed hoe ik het moet gaan aanpakken, jij een idee…??
en ik ben een meisje/vrouw (geef er een naam aan) van 20 jaar en hoe doe ik dat in afrika…?? en heb je al iemand om mee samen te reizen of wil je je reis alleen maken…??
ik ben benieuwd wat jij allemaal al gevonden hebt…
Nou weetje, ik ben nu nog maar 17 dus ik ben eigenlijk pas net begonnen met kijken hoe ik het wil plannen. Mijn plan is dan ook om over een jaar na mijn school. Eerst een jaar in Amerika te gaan wonen. Dan als het lukt een burger luchtvaart opleiding doen van 1,5 jaar. Want deze opleiding duurt heel kort. En daarna dan mijn wereldreis maken voordat ik zegmaar echt begin aan een carriere. Maar ik ben dus nog niet echt begonnen met dingen op te zoeken. Alleen welke landen/plekken ik wil aandoen. Maar ik wil dan ook wel langs Antartica ja. Als het goed is kun je vanaf de punt van Zuid Amerika met de boot langs Antartica. Het lijkt me ook wel vet Noord Korea te zien. Als je in China een visa aanvraagt(wat heel gemakkelijk is.) Kun je Noord Korea bezoeken.
Maar als ik ga zijn we dus wel 3 jaar verder even voor de duidelijkheid.
Ok 20.000 dat word nog ff sparen dan. Als ik trouwens een auto/jeep zo kunnen regelen die op elektriciteit rijdt zou dat veel schelen. Maarja ik is natuurlijk niet overal ter wereld even handig.