hoi,
wij gaan eind juni naar playa del carmen voor 10 dagen. Ik ben er al 3 jaar geleden geweest met dat mijn neef daar trouwde met een mexicaanse schoonheid. Nu wil ik terug gaan met mijn vriendin. Al veel bekeken welke excursie we gaan doen. we denken aan:
1: Chichen-itza volledige dag al zeker en is me bekend…
2: tulum (ochtend) en coba smiddags? met eventueel punta laguna erna (de moeite?) te doen allemaal met zo’n kleine busjes? Prijs?
3 eiland cozumel zouden we es doen om te snorkelen, niet om te duiken. waar best gaan snorkelen? mogelijk op je eigen te gaan snorkelen of altijd boottrip nodig? wat is prijs hiervan als je materiaal zelf hebt?
4 Cancun? De moeite om overdag te bezoeken of beter s’avonds om er enkele te drinken in de bars?
is El Rey de moeite om te bezoeken als je toch in cancun es bent?
5 het natuurpark si’aan ka’aan is dit de moeite met punta allen? sterk aan het twijfelen daarover… veel tegengestelde meningen… wat is de prijs daar ook van want hele grote verschillen overal? waar best boeken?
Wat is de gemiddelde prijs van het huren van een wagen per dag? alles incluis verzekering, huren en prijs diesel…? volgens mij 21 euro per dag ofzo + dan nog diesel natuurlijk…klopt dit?
is dit het best te huren om vb. daguistap 2: tulum, coba, punta laguna te doen? of vb. naar Chichen Itza? Of toch beter met kleine busjes of autocar?
nog eventuele aanraders om te doen vanuit Playa Del Carmen? Uxmal of te ver? Gelieve mij hierbij wat bij te springen aub en gelieve ook overal waar je prijzen van weet (of à peu pret) deze mee te geven aub?
ook qua geld? mag je vele pesos meenemen vanuit Belgie of beter daar wisselen met een betere wisselkoers?
vele vraagjes maar gelieve er zo veel mogelijk te beantwoorden indien mogelijk…
hartelijk bedankt allesinds…!!!
grtz kim