Reis plannen van Noord naar Zuid tussen 2 & 25 september 2016

Beste reizigers,

Wij ( mijn vriendin (26) en ik (26) ) zijn een reis aan het plannen van Noord naar Zuid Vietnam of eventueel van Zuid naar Noord. Dit word onze eerste rondreis.
We hebben al een aantal plaatsen wat we graag willen bezoeken. Wat we erg lastig vinden zijn de verbinding stukken van plaats naar plaats, hoe we dit moeten doen.

Bus, taxi, trein, vliegtuig?
Moeten we dit al van te voren regelen of is dat ter plaatse erg makkelijk te doen?
Excursies hoe waar en wat boeken?

De bedoeling is om vanaf 2 en 25 september circa 20 a 22 dagen op vakantie te gaan.

ons schema tot zover:

Hanoi
dan naar het noorden ( chinese grens ) via het oosten naar halong bay of Bai to long Bay
Mai Chau
Tam Coc
Vinh Moc ( tunnels bezoeken )
de grotten in Phong Nh-Ke nationaal park
Hue
Hoi an hier willen we wel een paar extra dagen blijven.
Dalat ( watervallen excursie )
dan richting Ho chi min stad, dit gebied heb ik me nog niet zo op ingelezen. Heeft iemand hier suggesties voor?
Alle ideeën zijn welkom of eventueel een haalbaar reisschema.

Vast bedankt,
Gr. Roy & Rianne

Hallo Roy en rianne,

Jammer dat je geen plaatsten hebt genoemd via welke je naar Halong wilt reizen.
maar over het algemeen, denk ik dat je dit via een bureau moet doen en bijna niet op de bonnefooi kan doen.

Je moet daar een soort van visum ( wij zouden zeggen je betaald entree ) voor hebben.
Deze zijn alleen op specifieke plaatsten ter plekke verkrijgbaar en in Hanoi.
Openbaar vervoer is eigenlijk geen optie en ook geen touristen bussen gaan daar naar toe ( open tickets bus bedoel ik dan ) en zo naar Halong.

Reken wel op een prijzige trip zeker icm Halong.
Zou er dan een dag of 3 a 4 voor uit trekken en dan 2 dagen voor Halong.

Wanner je ook Mai Chau wilt, is het misschien handiger om dat eerst te doen.
Dus dan zo

Aankomst hanoi, Hanoi stad , Mai Chau , Hanoi , Via noorden naar Halong , Naar Ninh Binh ( kan je net de bus ) Tam Coc , Ninh Binh , en zo verder.
Bedenk dan wel dat al snel een dag of 9 a 10 kost; t/m vetrek uit Ninh Binh.

Van Ninh Binh ga je dan naar Dong Hoi met de nachttrein en zo verder met OV of aansluiten bij een groep via Phong Nha, naar Vinh Moc endoor naar Hue.
Dan naar Hoi An voor enkele dagen strand.

Waarschijnlijk ben je dan al door je dagen heen.

Dus een ander idee.
Geen noord Viet Nam en geen Sapa en wel het overige inclusief saigon en de Mekong delta.
Of
Noord Viet Nam t/m Hoi An.

Ik denk echt dat je keuzes moeten gaan worden, sorry?

Gr.
Ton