De paasvakantie is nabij, de trip naar Vietnam ook. Al een schat aan informatie gekregen via dit forum. Waarvoor veel dank. Toch wil ik nog wat weten over de route door het noorden. We dachten te vliegen van Danang naar Haiphong om van daaruit naar Cat Ba/Halong Bay te gaan. Van Cat Ba willen we dan weer naar Ninh Binh. En van Ninh Binh naar Mai Chau, de tip op dit forum. Kan ook zijn dat we liever iets verder gaan naar Son La of Dien Bien Phu. En van één van die drie plekken naar Hanoi. Voor deze trip hebben we ongeveer 1,5 week uitgetrokken. We doen alles met het openbaar vervoer. Is dit een beetje haalbare, logische route? En nu ik Benieuwd naar jullie reacties.
hallo Ron,
Ik vind dit een heel ambitieus plan, maar wel haalbaar
Je moet wel rekening houden dat je gebieden gaat opzoeken waar je met engels niet altijd , veelal niet, verder komt.
Ik heb dus haalbaar geschreven, mits je wel wat ervaren bent met backpacken.
Ik denk dat de gehele route, met lokaal vervoer ( bus ) je wel moet rekenen op een dag of 4 ( hele reisdagen van 6 tot 8 a 9 uur incl. wachten op de volgende bus ).
Wanneer je in Bien Dien Phu bent, is een vlucht naar Hanoi het beste om te doen, er is daar een vliegveld.
Al met al een beetje zo, je begrijpt wel dat de plaatsten tussen de dagen met getallen de overnachtingen zijn; kan geen excell plaatsen helaas
Gr.
Ton.
[TABLE=“width: 454”]
1
Hanoi naar Halong
Halong
2
Halong naar Ninh Binh
NB
3
NG naar Mai Chau
MC
4
MC
Mai Chau
5
MC
MC
6
Naar Son La
SL
7
SL
SL
8
Naar Bien Dien
BD
9
BD
BD
10
Naar Hanoi
onderweg
11Naar Hanoi
Hanoi
[/TABLE]
Dank voor je reactie. Ik heb de route nog even onder de loep genomen. Het is inderdaad een wat ambitieus plan. Om wat meer lucht te krijgen hebben we Dien Bien Phu in ieder geval geschrapt. Dat Son La staat inmiddels op het reservelijstje. Zo hebben we meer rust in de route en kunnen we wat improviseren. We zijn inderdaad backpackers, maar wel met een creditcard in de achterzak…
Beste Ron,
op dit moment zitten wij in Vietnam en hebben de door jouw gekozen route doorkruist. Vanuit Hai Phong kun je heel goed naar Cat Ba Island reizen, bv. met de speedboat (220.000). Mocht je via de andere kant het eiland willen verlaten dan kun je de gewone veerpont nemen, dit is spotgoedkoop (50.000). Aangekomen in Halong kun je perfect met de lokale bus naar Ninh Binh. Vanuit Ninh Binh naar Mai Chau is ook te doen met gewone bus, maar dit gedeelte moesten wij even goed uit zoeken. Ons is het in ieder geval gelukt, ware het niet dat wij de route andersom hebben gevolgd: Mai Chau - Ninh Binh - Halong - Cat Ba - Hai Phong.
Dit is in ieder geval onze ervaring en kennis tot nu toe. succes