Wij ( mijn vriendin en ik ) willen net als velen hier een verre reis gaan maken. Nou heb ik al veel gelezen en uitgezocht op het internet, ook zijn wij langs Joho geweest voor een gesprek en toch heb ik een zeer belangrijke vraag.
Onze droom is om eerst Australie en Nieuw Zeeland rond te reizen en willen heel graag daarna naar Zuid Afrika ( Johannesburg naar Kaapstad met de bus ). Nou hebben wij een aantal sites bekeken alleen schijnt dit geen normale route te zijn. Wij willen de reis combineren met betaald werk en vrijwilligers werk. Wij hebben zelf een budget van ruim 15.000 dus moeten er wel bij werken ben ik bang.
Heeft er iemand ervaring op het gebied van deze combi reis? Is zo’n reis te doen of is het iets wat onlogisch is? Wij kunnen alle tips en adviezen gebruiken.
Ik zou dit ook gewoon eens navragen bij worldticketcenter of kilroytravels. Met laatst genoemde zijn wij een jaar geleden nog van Johannesburg naar Sydney met south african airlines gevlogen. Goed te doen is maar ca. 11uur. Dus in omgekeerde richting moet het ook mogelijk zijn. Ik weet alleen niet meer hoe duur het was!?!
Ik had ook ooit een combinatie van landen die niet standaard was, toen bleek het goedkoper om uit Australië gewoon terug naar Amsterdam te vliegen, en dan weer door naar Zuid-Amerika. (Tegenwoordig is er geloof ik wel een betaalbare RTW vlucht via Paaseiland). Ik vond het niet zo heel erg om terug naar Nederland te gaan, even 10 dagen thuis, kleren goed wassen of omruilen, vrienden zien, foto’s sorteren… en hop weer door naar het tweede deel van de reis!
Kortom als jullie graag naar die gebieden willen, gewoon doen.