North East South West?!

Hoi reizigers!

Afgelopen zaterdag ben ik thuis gekomen na 3 maanden gereisd te hebben door Australië en Nieuw Zeeland. En hierdoor heb ik erg de smaak te pakken gekregen. Tijdens mijn reis heb ik al nieuwe ideeën opgedaan. Mijn volgende ‘‘plan’’ is een wereldreis van ongeveer anderhalf jaar, een stuk langer dus & naar meerdere continenten. Maar nu wat vragen uiteraard…

Mijn belangrijkste vraag is, of deze onderstaande route, haalbaar is in ongeveer anderhalf jaar (ik zit niet vast aan tijd, dus langer of korter kan ook) Ook is mijn vraag, ivm de seizoenen, of het slimmer is om van Londen naar 't westen te gaan of naar 't oosten. En hoe lang jullie per land aanbevelen?

Mijn ruwe route is nu: Amsterdam - Londen - Azië (India, Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam & Indonesië) Australië - Nieuw Zeeland - Fiji - Hawaï - Westkust Amerika (San Francisco, Los Angeles, Las Vegas) - Oostkust Amerika (New York, Florida/Miami) - Jamaica - Curacao - Amsterdam.

Dan is er natuurlijk ook de vraag over de vliegtickets. Ben ik voordeliger uit een Round the world ticket aan te schaffen en daarbij nog wat losse tickets te kopen tijdens mijn reis? Of is het beter om per land/continent de tickets aan te schaffen. Ik wil erg flexibel reizen, het liefste niet alle tickets vast hebben staan & dus aan een tijd gebonden zitten.

Ik wil eind Oktober 2012 vertrekken. Dit zijn natuurlijk niet al mijn vragen,
maar ik laat het even hier bij. Hopelijk kunnen jullie me helpen met handige tips!

Groetjes Annemiek

Hoi Annemiek, wat een tof plan! Misschien is het handig om even langs bijvoorbeeld Kilroy ofzo te gaan, want zij kunnen je heel goed vertellen wat het handigst is op het gebied van vliegtickets. De route klinkt in ieder geval heel gaaf!

Hoi Backpackgek,

Ontzettend bedankt voor je snelle reactie!
Heb inderdaad al rondgekeken op de Kilroy website naar de tickets,
En denk dat het een goed idee is om een afspraak te gaan maken.

No worries! Ze zijn echt heel relaxt en dwingen je tot niks. Wij hebben er nadien voor gekozen losse tickets te kopen, omdat wij zelf waarschijnlijk langer dan 1,5 jaar wegblijven en het niet fijn vonden om vooraf veel vast te leggen. Daarnaast was het voor ons goedkoper om losse tickets te boeken, omdat wij niet in één richting vliegen. RTW tickets zijn, volgens mij, wel vaak voordeliger als je in één richting gaat, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen :-). Veel succes met de voorpret!!

Erg jammer dat je niet langs Afrika gaat. Met name Marokko is een goede afsluiter en naar Marokko kan echt goedkoop zijn vooral met ryanair. Ik raad het je aan om tot slot uit te rusten in en een Marrakech excursiete houden. Gegroet, en veel plezier

Volgens mij zijn losse tickets die je ter plaatse koopt bijna altijd goedkoper als een rtw ticket. Zeker als je flexibel wil zijn raad ik een rtw ticket af.
Ik weet niet wat je budget is maar in de USA kun je jezelf makkelijk een jaar vermaken zonder iets dubbel te zien. Vooral het westen is super.
Zorg dat je niet midden in de winter in het binnenland bent. Het kan hier extreem koud worden.
Ik denk dat je route te uitgebreid is voor anderhalf jaar. Verleng je reistijd of schrap een paar bestemmingen.

Hoi ,

Aller eerst bedankt voor je reactie natuurlijk. Mijn post is alweer wat maanden terug en plannen veranderen nog regelmatig, erg leuk, als nog niets vast staat hihi. Heb nu een vraag, waar jij misschien wel antwoord op kunt geven. Ik ga nu starten in Australië, verblijf daar misschien een jaar met werken, vertrek dan een paar maanden naar Azië en wil vanuit Hong Kong naar LA of San Fran. vliegen, dan wil ik dus een tijd in Amerika blijven, maar, na die paar maanden Azië is m’n budget natuurlijk wat lager… Ik vroeg me af of het ‘‘makkelijk’’ is, of hoe het in zijn werking gaat, om werk te vinden in Amerika, gewoon horeca werk. (heb diploma’s.)

Ik geen ervaring met werken in de US maar volgens de verhalen schijnt het nagenoeg onmogelijk te zijn om zonder werkvergunning een baan te vinden.
Ik zou dus eerst goed informeren of dit überhaupt mogelijk is voordat je vertrekt.

Hey, ik zag je artikel en was eigelijk dereckt verkocht. Ik bedoel ermee wat jij daar allemaal zei is als een droom voor mij en zou ik ook zelf ook eens willen doen. Ondertussen is het al even geleden die post van je hoe zijn je verdere plannen ? Misschien kan ik er iets van opsteken, heb namelijk zelf nog nog geen ervaringen met rondreizen enige tips ? En wat ik mij ook afvroeg, als ik zo onbeleefd mag zijn hoeveel kost zoiets eigelijk. Ik hoop een een reactie van je. Alvast bedankt voor je tijd. En hopelijk kan ik iets van je leren.

Groetjes vanuit België

@ Jonathan

Het is heel simpel. Je zegt een evetuele baan op en boekt een ticket en dan ga je. Klinkt misschien te makkelijk om waar te zijn, maar het is echt heel eenvoudig. Budget hangt af van waar je naartoe gaat en of je gaat werken. Zorg alleen voor een goede verzekering voor je vertrekt.

@ Annemiek

Jou plannen zien er geweldig uit en het gaat een geweldige reis worden, maar probeer niet teveel van tevoren te plannen. Je plannen zullen toch regelmatig veranderen. Als je besluit eerst een jaar naar Australie te gaan zou ik me eerst daar mee bezig houden. Daar kun je trouwens veel geld verdienen en een zeer mooie trip van door Azie maken en dan ben je toch alweer minstens anderhalf jaar verder. Verder is dromen en informatie vinden over de rest van de reis natuurlijk erg leuk :slight_smile:

Zelf ben ik met een WHV in Australie en al bijna 9 maanden onderweg en ik had nooit gedacht dat ik mijn plannen zo vaak zou wijzigen. (Ben tussendoor 4 maanden in Azie geweest.) Een globale planning van waar je naartoe wil en wat je wil zien en waar wilt werken is natuurlijk wel belangrijk, maar verder gewoon gaan en dan komt alles goed!

Veel plezier met de voorbereidingen!

Bjorn

Hey Bjorn!

Mijn plannen zijn inderdaad gewijzigt. Ik ben gewoon van plan om te starten in Australië met een WHV, te gaan werken & dan te zien waar tijd, geld, geluk en gezelligheid mij brengt! :slight_smile: Wat jij hebt gedaan, tussendoor naar Azië, klinkt ook onwijs goed… Beginnen in Australie… dan even naar Azie, en dan weer terug naar Australie… Mijn vertrek datum verandert ook met de dag. Eerst was mijn plan 17 september, toen begin mei, toen weer september… En nu hou ik het gewoon bij ‘‘tussen juli & september…’’

Het ligt maar net aan mijn zomervakantie & wanneer het gewoon goed uit kom om te vertrekken… En… het startpunt… Heb ik ook nog niet beslist. Het liefst start ik dit keer aan de westkust, omdat ik dit jaar in Melbourne begon, tot Cairns ben gereisd & midden Australie heb gezien. Dus of ik start in Darwin, of in Perth… of gewoon weer in Sydney, of Cairns… Adelaide… ik weet het niet! Heerlijk dat al die plannen wijzigen.