Reis naar Vietnam in okt-nov '14

Dag iedereen!

Mijn vriend en ik zijn al aan het kijken waar en wanneer onze reis zal doorgaan in 2014. Onze keuze gaat uit naar Vietnam.
Als we zo een beetje kijken wanneer de beste reistijd is, gaat onze voorkeur naar oktober - november. We zouden voor een maand gaan. Is dit genoeg tijd voor Vietnam door te reizen?

Dan hadden we nog een vraagje:
We zouden heel graag ook duiken, aangezien we sinds vorig jaar ons brevet hebben. Daarom dachten we om te landen in Bangkok, om in Thailand enkele dagen te gaan duiken. Van daar uit dan een bus ( bestaat dit?) of vliegtuig nemen naar Vietnam.
Of zouden we toch 4 weken nodig hebben voor Vietnam en dan het duiken best laten? En gewoon rechtstreeks heen en terug vastleggen naar Vietnam?
Dan moeten we wsl een visum voor Thailand en Vietnam hebben?

Zoals jullie zien, is onze planning nog niet op punt. Maar als jullie al een beetje jullie ervaringen hier vertellen, kan ons dit mss wat helpen. :slight_smile:

Dank je!

Hallo G,

Je bent er op tijd bij, dus kunnen er vele tips volgen.

Aangezien je in oktober / november wilt gaa, zou ik , wanneer je wilt duiken dit zeker in Thailand doen.
Viet Nam is geen optie , gezien het orkaan seizoen.

Natuurlijk kan je heel Cambodja door crossen om in Viet Nam te komen met de bus, maar dat dan is dan weer jammer om ook ea. niet te bekijken.

Dus ga je voor Viet Nam en wil je niet in de verleiding komen van Cambodja , dan vliegen vanaf Thailand.

Viet Nam is in 3 weken te doen, mits je wat keuzes maakt zoals misschien een binnenlandse vlucht, nacht bussen / trein ed.

Misschien wel een punt is dat je wel in het orkaanseizoen zit, en het regenseizoen; geld een beetje voor de gehele regio.
Wil je zon, geen regen, dan is december t/m april de periode voor ZO Azië.

Misschien nog een overweging, oud en nieuw in Saigon, helemaal te gek.

Denk er maar eens over na.

Gr.
Ton.

1 like

Kan zijn dat we nog het duiken laten vallen hoor… We hebben nog héél veel tijd he :slight_smile:

Ik geraak er wel niet meer wijs uit… Ik dacht, nadat ik alles al wat had uitgedokterd op het forum, dat okotber een goede maand was? Was het regenseizoen dan niet gedaan?

Dus de allerbeste periode is van december tot april dan?

Hallo G,

Ik kan begrijpen dat je misschien door de bomen het bos niet meer ziet, zal proberen het een beetje samen te vatten.

In principe is Viet Nam echt een land om in alle periodes te bereizen.
Ea. is wel afhankelijk van wat je wilt.

Bijv.
Wil in januari op een zondek liggen tijdens een Halong Bay tour, moet je een beetje geluk hebben; normaal is het daar te koud voor, geld ook voor het zwemmen daar.
Dan is oktober een betere maand daarvoor.

Maar wil je ook naar Centraal Viet Nam in oktober / november, dan is de temp. wel goed, maar dan is de kans op stormen en regen weer groot.

Oktober is een goede maand voor wat betreft overal de goede / fijne temperaturen, maar het regenseizoen is zo’n beetje eind november / begin december gedaan.

Nu moet je de regen in het regenseizoen niet overal serieus nemen, want je kan op plekken komen waar je geen regen tegen komt voor dagen.
Op andere plekken kan het dan wel weer en op een andere plek heb je een hevige plensbui van minuten en dan is het weer droog.

Niemand kan je een regenvrije vakantie garanderen helaas.
Maar soms is een buitje ook wel fijn, koelt het weer een beetje af.

Voor het duiken.

Ik ben geen duiker en moet dus even afgaan op wat andere mensen me vertelden.
Op Can Doa is het beste eiland van Viet Nam om te duiken en heeft ook mooie natuur ( dit kan ik wel beamen omdat ik er geweest ben ).
Is wel een heel rustig eiland, met weinig vertier.

Maar daar kan je wel duiken in oktober, weinig regen ( gemiddeld ) en prima temp.

Goede site daarvoor is deze, in 2010 was er een nederlandse werkzaam.

http://www.dive-condao.com/dive.html

Misschien het zo wat duidelijker ?
oniet, laat het even weten.

gr.
Ton.

1 like

We zouden 15 september vertrekken en dan voor 26 -27 dagen blijven in Vietnam (van Noord naar zuid) om dan vanuit Ho Chi Minh naar Bangkok te gaan. Daar zouden daar dan 5 dagen blijven.

Hebben we dan genoeg tijd voor Vietnam?

Of zou 24 dagen ook goed zijn?
Amai, we twijfelen! :slight_smile:

Hallo G,

Eerst nog de beste wensen voor 2014.

Niet paniekeren, kan in 24 dagen en in 27.
Denk dat je misschien beter kan beginnen met de plaatsen waar je heen wilt, daar dan het aantal dagen aan vastplakken en kijken op welk aantal je uitkomt.

Kom je te hoog uit, dan gaan stepen in het aantal dagen, ander vervoer kiezen enz.
Loop je dan nog vast, dan kijken naar de lokaties en dan daar 1 van laten vallen.

Zo doe ik het ook voor mezelf.

Hoop dat deze manier je wat verder kan helpen.

gr.
Ton.