Reis naar Peru

Reis Peru 2018 - 16 juni t/m 4 juli.

Goede morgen,

Wij hebben een aantal dagen geleden de vliegtickets naar Peru gekocht.
Nu zijn we aan het kijken hoe we het beste de tours kunnen regelen, moeten we dit van te voren regelen?

En waar kunnen we dit het beste vooruit boeken? We zien heel erg veel verschillende prijs opgaves voorbij komen.

Dit zijn eigenlijk de bezienswaardigheden die we echt wel willen zien. (Zo uit me hoofd gedaan) misschien ben ik wel een hele belangrijke vergeten. Help me dan eventjes :slight_smile:

Nazca lijnen
Colca Cañon
Machu Picchu
Regenboogberg
Ollantaytambo

Dit is voor nu onze planning, we zijn denken we van plan, om via Nazca naar Arequipa een nachtbus te nemen.
Ook van Puno naar Cuzco willen we een nachtbus pakken.

Amsterdam - Lima
17 juni - Lima
18 juni - Lima
19 juni - Huacachina
20 juni - Nascalijnen
21 juni - Nasca
22 juni - Arequipa
23 juni - Arequipa
24 juni - Colca Cañon
25 juni - Colca Cañon
26 juni - Arequipa
27 juni - Puno
28 juni - Puno
29 juni - Cusco
30 juni - Cusco
01 juli - Cuzco
02 juli - Cuzco
03 juli - Cusco
04 juli - Cusco - Lima - Amsterdam

Groeten Johan en Else

Sent from my iPhone using Wereldwijzer mobile app

Prima route! Jullie nemen goed de tijd overal. De nazca lijnen heb ik zelf overgeslagen. Daar was mijn interesse niet in. Wat ik dan wel weer leuk vond en wat ook op de route ligt is Isla Balestas. Veel vogels gespot en ook dolfijnen en zeeleeuwen.

De meeste tours kun je goed ter plekke kopen, dat hoeft niet van te voren. Met uitzondering van Machu Picchu. Afhankelijk van of je een trail wil lopen of dat je met de trein wilt gaan moet dit soms tot wel enkele maanden van te voren.
Zelf ging ik met de trein, hiervoor moest ik 2 dagen wachten.

Rond Cusco is veel te zien en te doen. Ik heb er 2 tours in de sacred valley gemaakt. Een aanrader!

Lees meer over Peru op mijn blog.

Leuke reis! Ik heb zelf Nazca in een middag gedaan, als tussenstop. Op het busstation daar kon ik uit mijn hoofd mijn bagage achterlaten, toen met een taxi naar het vliegveldje gegaan. Daar een vlucht boven de lijnen en vervolgens weer terug naar het busstation om verder te reizen. Mocht je daar echt alleen maar heen willen voor die vlucht, dan is dit een goede optie die weinig tijd kost. Veel plezier!

Ik sluit mij aan bij wat reeds gezegd is! Als je twijfelt naar welk deel van de Amazone je zou gaan, zou ik opteren voor Puerto Maldonado. Misschien kan je dit op het einde van jullie reis doen? Van daaruit kunnen jullie gemakkelijk naar Lima vliegen! Veel plezier!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Wereldwijzer Reisforums