Wij hebben een wereldreis gepland startende januari 2012.
Wij zullen voor 17 dagen in Peru zijn en hierin moeten we het volgende doen:
Incatrail
Op eigen houtje van Lima naar Cuzco raken (bus?)
Kan iemand ons tips geven hoe we best van Lima naar Cuzco reizen (en de reistijd). En is het haalbaar om Lima - Nasca - Cuzco te doen (en liefst wederom een schatting van de reistijd).
Hou er rekening mee dat de Inca Trail in februari gesloten is. Voor de andere maanden moet je ver van te voren boeken. (www.machupicchu.gob.pe). Er zijn ook alternatieve trails die je bij aankomst in Cusco kunt boeken. Machu Picchu zelf moet ook via die website geboekt worden. Zie verder een eerdere uitleg van Donny op dit forum.
Met de directe bus Lima - Ica - Nazca - Cusco is de reistijd 21 uur. Als je de reis in Nazca onderbreekt dan zal het zoiets als 5 en 16 uur zijn.
Kijk bijvoorbeeld eens naar www.cruzdelsur.com.pe. Zou je met het vliegtuig gaan, neem dan Star Peru of eventueel Peruvian Airlines (als die tegen die tijd weer op Cusco vliegt). LAN en TACA zijn veel duurder omdat ze een speciaal tarief voor niet-inwoners van Peru rekenen.
In 17 dagen is dit goed te doen. Je kunt zelfs wat meer doen. De heilige vallei bij Cusco bijvoorbeeld. Of Arequipa. Of Lago Titicaca. http://www.hostellima.nl/
Mochten jullie t.z.t. de Inca Trail wensen te lopen of bustickets wensen te regelen dan kunnen wij jullie hierbij wellicht assisteren. Wij zijn een Nederlands reisbureau gevestigd te Lima - Peru en bieden reizen op maat aan evenals losse tours, tickets, assistentie en vrijblijvende informatie, etc.
Ik ben zelf net terug van een reis. Bussen op de door jou aangegeven route is geen probleem. De tijd van 17 dagen is meer dan voldoende, daar ik (als ik jou was) niet te lang in Lima zou blijven.
Ter voorbeeld: wij hebben het als volgt gedaan:
zaterdag: Aankomst Lima
zondag: Lima
maandag: Bus (Oltursa) Lima-Paracas (3,5 uur)
dinsdag: Paracas (Islas + National Park)
woensdag: Paracas & Bus (Cruz del Sur) Paracas-Ica (1,5 uur)
donderdag: Huacachina
vrijdag: Huacachina & Nachtbus (Cruz del Sur) Ica-Cuzco (16 uur)
zaterdag: Cuzco
zondag: Cuzco
Maandag-Donderdag: Inca Trail
Tickets voor de bussen kun je bij de terminals kopen. Dag van tevoren of op de dag zelf is meestal wel mogelijk!