Planning Peru

Reis Peru 2018 - 16 juni t/m 4 juli.

Ik stalk dit forum wel een beetje vol, maar voldoet deze planning een beetje? En is het haalbaar?

Amsterdam - Lima
17 juni - Lima
18 juni - Lima
19 juni - Huacachina
20 juni - Nascalijnen
21 juni - Nasca - (nachtbus) naar Arequipa
22 juni - Arequipa
23 juni - Arequipa - Colca Cañon
24 juni - Colca Cañon - 2 dagen tour
25 juni - Colca Cañon
26 juni - Arequipa (nachtbus) naar Cuzco
28 juni - Cusco
29 juni - Cusco
30 juni - Cusco - bezoek aan de Heilige Vallei - Ollantaytambo
01 juli - Cuzco - Machu Picchu (trein)
02 juli - Cuzco - regenboog berg
03 juli - Cusco
04 juli - Cusco - Lima - Amsterdam
Amsterdam

Sent from my iPhone using Wereldwijzer mobile app

Hallo,

dat is zeker haalbaar, het lijkt sterk op de reis die wij twee jaar geleden gedaan hebben. Eén dag in Lima vind ik wel genoeg. Er is daar niet veel te zien.

Jullie willen ook lang in Cuzco verblijven. Je kan vanuit Colca Canyon naar Puno reizen en dan het Titicacameer bezoeken. Eventueel met een overnachting op een eiland , bij de locals. Van Puno kun je met de bus dan naar Cuzco. Onderweg doe je dan nog enkele stops bij bezienswaardigheden.

Goede dag,

Bedankt voor de snelle reactie!
Een extra dag in Huacachina is dat nog de moeite waard? Het lijkt ons persoonlijk geweldig in de woestijn.

Bedankt voor uw reactie.

Met vriendelijke groet

Johan en Else

Verzonden vanaf mijn iPhone met Wereldwijzer Reisforums

Hoi.
Wij willen in julli bijna dezelfde reis doen. Ik was beniewd hoe gaan jullie reizen. Met de bus of eigen auto?
heb je die al geboekt. en heb je machu picchu al geboekt?
groeten Miriam

Goede avond,
Wij willen alles met het openbare vervoer proberen te doen. Bus/taxi. We hebben nog niets geboekt.
Maar verwacht dat we dat snel gaan doen :slight_smile:

Groeten Johan en Else

Verzonden vanaf mijn iPhone met Wereldwijzer Reisforums

heb je tips waar je dat kan boeken?
bedankt groeten Mirima

Je kunt wel boeken bij GetYourGuide maar die prijzen zijn erg hoog. Wij gaan het internet doorzoeken om tickets te boeken. Hebben zelf nog geen idee

Verzonden vanaf mijn iPhone met Wereldwijzer Reisforums

bedankt voor je reactie. Veel plezier groeten

Huacachina is niet zo groot, wat hotels/hostals en restaurantjes rond de vijver. Er komen veel backpackers. Wij hebben meegereden in zo’n sand buggy, bij zonsondergang. Dat moet je zeker doen. Je regelt dat gewoon ter plekke bij een van de operators. Verder vonden wij dat er weinig te beleven was.

Ik sluit mij aan bij Luke. Je hebt Huacachina op 1 dag zeker gezien dus zou er niet langer blijven.