Wij zijn aan het nadenken over onze volgende vakantie naar Indonesië en komen na veel lezen tot het volgende plan:
Pulau Weh
Banda Atjeh
Takengon
Ketambe
Tongging
Samosir
Berastagi
Als we deze route volgen vergeten we dan nog iets bijzonders in het noorden van Sumatra? Nog tips voor accommodaties of andere tips? Is dit de meest logische volgorde (ik moet nog een kaart aanschaffen).
Wij zijn met z’n vieren (2 grote kinderen) en zijn gewend in Indonesië te reizen (meestal in een privéauto) en houden van natuur en cultuur en hopen natuurlijk oerang oetangs te zien in Ketambe!
Wij hebben de omgekeerde route gedaan, alleen Berastagi zijn we niet geweest. Ketambe, Banda Aceh en Pulau Weh zeer de moeite waard ook de route is prachtig en avontuurlijk, soms moeten stoppen omdat een gedeelte van de berg naar beneden was gekomen en de weg versperde. Voor een groot deel met openbaar vervoer gedaan. Is wel een lange trip. Wij hebben in Ketambe bij Friendship Guesthouse geslapen en ook een gids geregeld John Kanedi, een vd beste gidsen daar, wij hebben er maar een dag door de jungle getrokken een meerdere Orang Oetans gezien met kleintjes. Voor de kinderen zeker een speciale ervaring om te overnachten in de jungle. In welke periode wil je gaan?
Dank voor je reactie en tips. Friendship Guesthouse ziet er goed uit! Wij willen ergens in juli/augustus naar Sumatra.
Weet iemand misschien of je op de luchthaven van Banda Atjeh Visa On Arrival kunt aanschaffen?
ik ga deze maand naar Noord Sumatra. ik vlieg naar Kuala Lumpur en heb een vlucht van daar naar Medan; daar hebben ze zeker een VOA, ikzelf ga minder dan 30 dagen en dan kan je op het vliegveld van Medan en Visa free krijgen; die is gratis. zoek daar maar eens op. als jullie minder dan 30 dgn gaan is een optie. als jullie via Medan gaan is een optie om naar Tangkahan te gaan. dat is aan de noordkant van het Gunung Leuser NP. zoek dit ook maar eens op; ze hebben oa olifanten (wat leuk is voor de kinderen). en voor accomodatie is airbnb misschien wel een leuke/goede optie. NB ik heb onlangs airbnb voor Medan en zag een verblijf vlakbij het vliegveld; een Duitser die ook evt. een auto ter beschikking heeft. het is niet mijn bedoeling reclame te maken hoor maar dacht hier even aan… Over Ketambe heb ik, geloof ik, gelezen dat je met een binnenband over de rivier kan drijven. als je meer info wilt dan kan je me ook een pb sturen