We zijn 1 week op sumatra,midden January 2012 wat moeten we doen? waar moeten we naartoe.
We houden van de zee en strand.
Ook betaalbare hoteletjes of questhouses zijn welcom.
groete Han
als je van zee en strand houdt dan kun je overwegen om naar Pulau Weh te gaan. dit ligt in het noordwesten van het eiland.
zelf zat ik deze zomer in lumbalumba. goedkoper kamers vanaf 12 euro per dag.
Sumatra is groot, waar kom je aan? Medan, Padang of ergens anders? Als je nog erg ver moet reizen is die week snel om…
we kunnen nog kiezen, we komen van Kuala Lumpur, dus Medang is waarschijnlijk. we kunnen eventueel ook nog wat langer blijven, als het bevalt
vast bedankt ![]()
Dan is de suggestie van Jenny de beste mogelijkheid…:zon02:
Hoi,
Dit is ons schema:
29/6 Vertrek Kuala lumpur naar Medan, Vliegen voor 60 euro met twee personen om 13u,komen aan om 15u en zijn dan eindelijk in indonesië. Ik heb alle opties vergeleken en dit bleek de goedkoopste manier om te vliegen van Singapore naar Medan ( sumatra). Bovendien was er geen vlucht die vloog van van Singapore naar Medan nog zo laat op de avond.
- Die avond slapen we in een fijn hotel, 4 sterren voor 35 euro voor 2 personen. De ochtend nadien vertrekken we naar Bukit Lawang.
30/6 vroeg in de ochtend met het openbaar vervoer naar Bukit Lawang, hier twee nachten verblijven en de oerang oetangs bekijken en bezoeken. We overnachten hier in een lokaal hotel. Hierdoor slapen we voor 15 euro per nacht voor 2 personen in een erg fijne en unieke plaats.
1/7 verblijf en dag Bukit Lawang.
2/7 Vertrek van Bukit Lawang naar Tangkahan olifanten resort. Hier verblijven we ook 2 nachten.
3/7 verblijf Tangkahan.
4/7 vertrek Tangkahan naar Medan openbaar vervoer. ( 2 euro de rit)
overnachting in Medan.
5/7 vroege vlucht van Medan naar ??? wss Jakarta en dan heel Java bezoeken… ?
Je schrijft nergens hoeveel tijd je hebt om meer van Indonesië te zien en dan is het moeilijk om je van advies te dienen…:chin:
Welk hotel heb je geboekt in Medan?
Het is ook mogelijk om per openbaar vervoer verder te reizen naar Padang via het Tobameer en Bukittinggi. Kijk eens HIER voor meer info.
@jonathan056,
Het is wel erg verwarrend om te antwoorden op postings die je plaatst in meerdere draadjes…:slapen:
Hallo, wij gaan ook ongeveer 1 week naar Sumatra. Wij komen aan op Medan.
Op ons wensenlijstje staat Bukit Lawang (2 nachten) met de jungletocht van 3 uur.
Daarnaast willen we ook graag naar Lake Toba met onderweg Berastagi (daar ook 2 nachten) en een tussenstop bij de Sipiso piso waterval.
Bij Lake Toba willen we graag 2 á 3 nachten naar het Samosir eiland.
Vanaf daar of terug naar Medan en door naar Bali. (als dit kan, ben ik bezig uit te zoeken)
wij gaan in september naar Sumatra 2.5 weken, heeft iemand nog tips ? We gaan al zeker naar Samosir. Thx>>>
http://www.hotel-deliriver.com/htm/Hotel-Deli-River.php
Hotel en 5 daagse excursie (Medan, Toba, Brastagi) kan ik iedereen aanraden! We hebben top dagen gehad!:chin:
Dag Jenny,
mag ik vragen met wat voor een camera je deze prachtige foto’s hebt gemaakt. Ik ben erg onder de indruk. Groet Inge
Mijn foto’s van Sumatra zijn gemaakt met een Canon 450D en een Canon G10 (voor onderwater). Beide camera’s zijn inmiddels verkocht en vervangen ![]()