reis naar india

we gaan in augustus naar india.we blijven 3nachten in mumbai.welke wijk is het beste om een hotel te nemen.of welke hotel.en verder gaan we ook naar cochin .wat kunnen we daar allemaal doen.we blijven daar2 of 3 nachten., en verder gaan we naar delhi.van delhi gaan we naar shimla.mijn vraag is of we van shimla ook gelijk naar agra kunnen gaan. en hoe lang reizen dat is. wat is he beste om binnenlandse vluchten te kopen .kunnen we ook in india zelf reserveren .of is het beste om via internet al te reserveren.en weet iemand hoever het is van chandigar naar shimla.groetjes nisa

allemaal uit de Lonely Planet:
-Delhi - Chandigarh met de trein 3 uur. Op tijd reserveren, zit snel vol. Anders wordt het een langzamere trein.
-4 uur met de bus van Chandigarh naar Shimla
-10 uur met de bus van Shimla naar Delhi, met de trein kan ook, staat niet bij hoe lang. Met de trein van Delhi naar Agra 2 uur. Vliegtuig Shimla - Delhi 1 uur, 3x per week, $ 125,-
-Residency Hotel in Fort Area, Mumbai was ik erg tevreden over (qua ligging, schoon, prijs-kwaliteit). Niet al te goedkoop, maar er zijn ook maar weinig goedkope hotels daar. Ik raad je aan vroeg te reserveren, alhoewel augustus niet het hoogseizoen is.
-zwemmen aan de westkust schijnt in het regenseizoen gevaarlijk te zijn

Gert Jan

Bedankt voor je tip,GERT JAN

Ik zou heen de toy train naar Simla nemen, erg leuke belevenis met al die stationnetjes die wel van lego lijken.
Terugvliegen is een aangename optie. Ik ben 1 keer van dat vliegveld vertrokken. Toen was het een berg met op de platte bovenkant de landingsbaan. Aan het eind van de baan is het opstijgen of naar beneden vallen :slight_smile:

Als je een nacht in Chandigarh zou blijven, ga dan naar de Rock Garden, erg leuk!
http://www.nekchand.com/

Rechtstreeks van Simla naar Agra gaat denk ik niet, alle wegen (ook door de lucht) gaan via Delhi.