Reis naar Bolivia

Hallo ik ben nieuw op dit forum.
En ik heb al gelijk een vraagje.

Ik ga in oktober dit jaar voor 3 weken naar Bolivia.
Nu wil ik graag contact houden met mij vrienden in Nederland, via Mobiel zowel op internet als smsen en bellen.

kan ik tips krijgen waar ik een goedkope korte prepaid en of abbo kan krijgen?
Ik zit zelf bij vodafone, maar ik heb al op de site gekeken, maar die hebben geen masten in Bolivia/lapaz.

Dus wat raden jullie mij aan?

Alvast bedankt!

Hallo,

Toen ik in Bolivia was dacht ik even snel gemakkelijk een pre-paid kaartje te kopen om in mijn telefoon te doen. Niets bleek minder waar. Zelfs voor een pre-paid kaart moest ik me registreren, een Boliviaans adres hebben, etc. om de kaart te kunnen gebruiken. Gelukkig was de jongen bij mijn hotel zo lief om de kaart op zijn naar te zetten. Maar niet de ideale oplossing.

Je hebt wel overal de mogelijkheid om te bellen, niet mobiel, maar in telefoonwinkeltjes. Bovendien heb je internet cafe’s en vaak internet in het hotel. Dus ik zou je aanraden om op die manier contact te houden.

Maar misschien heeft iemand anders een andere ervaring…

Ik zou niet met de telefoon contact houden, veel te duur, ook als je een Boliviaans abonnement neemt. Misschien hooguit een sms als het via internet niet lukt.

Ga naar een internetcafé en gebruik Skype of MSN, dan betaal je hooguit een euro per uur voor het gebruik van internet. Meestal hebben die internetcafé’s ook koptelefoons en webcams zodat je live mét beeld en geluid kunt kletsen. Als de verbinding te traag is, kan het helpen om het beeld uit te zetten en alleen geluid te gebruiken, of alleen te chatten (met getypte tekst op beeldscherm).
Zorg van tevoren dat jij een Skype account hebt en je familie/vrienden in Europa ook, en dat jullie in elkaars contactlijst staan, en oefen het een keertje als je het nog nooit gedaan hebt. Spreek eventueel tijden af om contact te hebben zodat je tegelijk online bent. Skype naar Skype contact is gratis (behalve de internetkosten).

Als je een smartphone hebt, installeer dan de gratis Skype-app. Dan kun je in geval van gratis wifi (draadloos internet in een café of hotel), ook gebruik maken van de Skype-app. Dit werkt het beste met alleen geluid (zonder beeld), maar je zou het kunnen proberen met beeld en kijken of het werkt. Ook hierbij loont het om het thuis even te testen.

Als je wat geld op je Skype-account zet, kun je er ook goedkoop mee naar een normaal telefoonnummer bellen (dus niet naar een Skype-account maar gewoon de rinkelende telefoon bijvoorbeeld bij je ouders thuis, zonder dat ze op dat moment op internet ingelogd zijn).

Enne, 3 weken zijn toch zo voorbij? Ik bedoel, je wilt toch gewoon genieten van je reis en niet de hele tijd bezig zijn met Nederland?

Bereid je familie/vrienden er ook op voor dat je soms dagen geen contact kunt leggen, als je bijvoorbeeld op de Uyuni-tour bent.

Mooie reis gewenst!