reis naar Australia

Beste Mensen,

Wij hebben plannen om volgend jaar naar Australia te gaan voor 5 weken.
Nou zit ik in het onderwijs en heb ik te maken met schoolvakanties.
Dit betekend dat we pas hier in de zomer (14 juli) wegkunnen, en dan is het in Australia winter. Misschien zijn er mensen op dit forum die een fijne route weten, waar het klimaat nog te doen is. We willen beginnen in Sydney, omdat een vriend van ons daar in de buurt woont. Mij persoonlijk lijkt het erg leuk om naar het noorden te reizen, en iig bij the great barrier reef uit te komen.
Of misschien nog iets noordelijker. Zoals ik al zij we hebben sowieso 5 weken en misschien zelfs wel 6. Bij die vriend in de buurt van Sydney willen we ongeveer 1 week blijven.

Alvast erg bedankt voor jullie hulp.
Ik vind het een super forum!!:wereld:

Welkom op deze forum, zal deze topic verplaatsen naar Reiscafé voor eventueel veel tips.

1 like

Is goed te doen.
Sydney (perth, melbourne, Adelaide, etc) kan een beetje frisser en natter zijn in juli en augustus.
Lange broek en trui, soms een regenjas. Niet zwemmen.
Als je een paar honderd Km boven Sydney (of Perth) bent heb je al echt korte brieken weer.
Heel veel gepensioneerden (ook wel de grey nomads genoemd) gaan in die tijd naar Queensland, Darwin, Broome, etc. om de winter te ontvluchten.

Wat je zou kunnen doen is:
1 week sydney
3-4 dagen Red Center (Alice Springs, Ulura, etc.)
3,5 week Brisbane (stukje naar beneden) naar Cairns (en een stukje verder naar boven).
Lekker relaxed tussen door een paar daagjes snorkelen bv op Magnetic Island, White Sundays of Fraser Island.

Maar er zijn ook heel veel andere opties.
Bv vliegen naar Broome en rijden naar Darwin.
Boven Broome kun je op enkele plaatsen ook mooi snorkelen, maar het is geen Barrier Reef.

Het is maar net wat je wilt.

1 like

Ik ben het met Wim1 eens dat je het beste een beetje in het noorden kunt gaan zitten ivm het weer. Maar ook naar het noorden toe kan het best fris zijn. Vorig jaar zomer had ik tot Cardwell (in het noorden) een lange broek en meestal een dunne trui aan. In een ander jaar heb ik veel langer lekker weer gehad, maar ook hier is dat dus veranderlijk! De avonden koelen in elk geval flink af, dus neem zeker voldoende kleding mee en probeer zoveel mogelijk met ‘laagjes’ te werken. Zeker als je bijvoorbeeld gaat kamperen.

Voor je route zijn er natuurlijk tal van mogelijkheden. Omdat je toch al in Sydney begint, zou ik lekker naar het noorden rijden langs de oostkust (de Australische winter is zeer goed voor walvissen bij Hervey Bay!). Rij op de saaiere stukken flink door zodat je nog tijd hebt voor een uitstapje van een ruime week naar bijvoorbeeld Uluru of Darwin en Kakadu NP (waarbij ik persoonlijk voor het laatste zou kiezen).
Vind je de kou niet zo erg, dan kun je natuurlijk ook gewoon naar het zuiden. In Melbourne had ik een paar jaar terug sneeuw…dus voor kamperen zou het wel eens te koud kunnen zijn….

Succes met de voorbereidingen!

PS ik hoop dat in het onderwijs ‘Dit betekent’ nog steeds met een ‘t’ wordt geschreven;-)

1 like

…“deze forum” is ook erg hoor.

Maar leuk forum hier, ben ik met je eens! :slight_smile:
Ik ga ook 5/6 weken naar Australie en doe eerst een tour van Darwin naar uluru, daarna vlieg ik naar Cairns om in 4 weken naar beneden af te zakken. Als je in Sydney wil beginnen zou je deze route ook kunnen doen, alleen dan andersom. De tour die wij hebben geboekt is er nl ook van Uluru naar Darwin.

1 like

Hallo Mensen,

Hier was ik naar op zoek!
Bedankt daarvoor. Ik ga dit jaar gebruiken om me hier wat verder in te verdiepen, en onze (voorzover dit kan) reis uit te stippelen.
Dus wellicht post ik hier nog eens wat vragen of anderzijds. Want iedereen op dit forum is ervaringsdeskundige. Het boekje van Dhr Dolf de Vries - Australië in een rugzak, heb ik besteld want daar schijnt ook veel info in te staan
@Francine, ik ben gitaarleraar, dus ik heb niet zoveel met taal te maken.
Wel met muzikale taal. Maar inderdaad “betekent” hoort niet met een T, erg scherp van je.

Groeten Jacob

Vermijd inderdaad het zuiden, dus Perth, Adelaide, Melbourne enzo… daar regent het veel in de winter, heb ik ondervonden. En ze hebben in veel hostels en huizen geen verwarming, terwijl het dan maar 10-15 graden is ofzo. Dus ga lekker naar het noorden (al kan ik dat zelf niet, maar het klimaat is er wel heel anders volgens mij). Let alleen even op dat het daar dan geen regenseizoen ofzo is.

1 like