Route in juli 5 weken

Hoi,

Mijn vriend en ik kunnen 5 weken naar Australie, maar dit idee is er pas net dus we hebben
nog geen idee wat er in 5 weken te zien is en waar je het beste dan in Australie kunt zijn.
We willen een camper huren en geen binnenlandse vluchten maken. Heeft iemand een idee?
Bedankt alvast!

Hoi,

Je vriend en jij hebben gelukkig een hele goede ingeving gehad door naar Australie te trekken.M
aar je zult iets meer info moeten geven, wat trekt je het meeste: natuur, stad, strand/surfen, outback, wil je veel wandelen, of wil je veel zien, wil je bijv. gaan duiken, welke tijd van het jaar, etc, etc.

Om je een voorbeeld te geven in 5 weken kun je van Perth naar Darwin trekken ca. 6000-6500 km met wat omwegen,
of van Cairns naar Sidney ca. 2700 km (evt Melbourne + 900 Km).
Als je alleen maar wilt rijden kun je zelfs van Perth via Darwin richting Sidney rijden:hihi:, maar dan heb je niet veel gezien. Lukt misschien net niet met camper.

In july en augustus is het winter en is het grofweg beneden de lijn Perth-Sidney tussen de 5 en 15 graden en regelmatig regen. In december tem february moet je net weer niet in het noorden zijn ivm regentijd.

Dus wat wil je? Er zijn zoveel mogelijkheden. Kijk eventueel eens terug in het forum, deze vraag is al vaker gesteld.
Op dit forum zitten heel veel mensen die je graag willen helpen, maar je moet iets meer info geven.

Hoi Wim,

Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad vorige posts teruggekeken, maar die waren allemaal net iets anders. Wij willen een camper huren in juli en gedeelte augustus, totaal 5 weken. We willen geen binnenlandse vluchten maken. We houden van natuur,wandelen, strand en de outback. We vinden het niet erg om behoorlijk stukken te rijden, maar willen graag wel een beetje weer hebben. Weet jij ene route/gebied waar het in juli/eerste week augustus zo’n 20 - 22 graden is?
Alvast bedankt Wim!

Ik had in juli en augustus ook 5 weken. Heb met bussen gereisd, dus niet zelf hoeven rijden. Ben van Sydney naar Adelaide gegaan en met wat tours de natuur in. Mooi kust ook! Kangaroo Island vond ik trouwens ook heel leuk. Maar dat kwam misschien ook door een fantastisache gids en 5 leuke andere mensen waarmee ik was. Toen naar Alice Springs en Ayer’s Rock, outback in met tour, en daarna naar Cairns. In Alice Springs en Cairns heb ik in korte broek en shirtje kunnen lopen, dat was halverwege augustus uit mijn hoofd. Maar vanaf Sydney naar beneden heeft het zelfs 's nachts gevroren. Als je dat niet wilt kun je dus beter Sydney-Cairns doen. Dan ga je de warmte ook tegemoet.
Er zijn 1000 andere opties te bedenken, maar mijn reis bevatte wel waar jij van houdt: natuur, wandelen, strand en outback.
Veel plezier met voorbereiden!!

Hallo Bo,

allereerst, als jet liefst niet te dik gekleed wilt gaan en 's nachts de temperatuur in de camper op een redelijk peil, moet je so wie so niet beneden de lijn Sydney - Perth komen. En je 22 - 25 graden is wel een erg kleine marge. Kijk voor de aardigheid eens op Weatherzone.com en tik een aantal plaatsen in. Als voorbeeld Sydney: Sydney - climate, averages and extreme weather records Gemiddeld juli en augustus rond 16/17 graden maximum en 8 graden minimum. Maar dagelijkse maxima in juli en augustus 25 en 31 (hoog) en 7 en 8 graad (laag). Ik denk dat je Brisbane Cairns zou moeten doen, te beginnen met een flinke ‘loop’ vanuit Brisbane wat naar het zuiden en dan inland. Lamington NP, Border Ranges, Lismore, Toowoomba, Lake Wivenhoe, Glasshouse Mountains. Vanaf daar heb ik een kant en klare route voor je die het binnenland en de kust combineren. Met het eerste stuk (ten zuidwesten van Brisbane) kan ik je desgewenst ook helpen want die regio hebben verschillende keren dookruist. Je kunt ook nog een stukje ten noorden van Cairns doen. Vijf weken zijn zo om zonder je een dag te vervelen. Begin maar eens te ‘weatherzonen’, dan zie je wel wat ik bedoel.

Ik zou deRoute van perth naar Darwin overwegen.
In Perth is het inderdaad iets minder warm 10-15 graaden. Als je vanuit Perth 1, 2 misschien 3 dagen naar boven aan het rijden bent kun je je korte broek aantrekken en die hoef je niet meer uit te doen voordat je naar huis vliegt.
Je hebt daar zowel mooie parken, als leuke stranden. Best wel een paar leuke wandelingetjes, veel te zien. Net iets minder toeristisch als het oosten.
Als ik moest kiezen wist ik het wel. Maar Willem doet je ook een goed voorstel voor een stuk van de oorstkust vanaf Brisbane omhoog. Is ook helemaal niet verkeerd. Pak eventueel een kaart en een lonely planet gids en kijk eens wat je het meeste trekt.

Hoi Wim,
ja als ik ging, wist ik het ook wel, West-Australië is ons favoriete deel. Maar we hebben de hele rest ook al gezien en hebben na een keer op en een keer neer de oostkust wel gezien. Al valt daar voor een eerste reis natuurlijk wel meer te zien. Het jammere is dat ze het zuid-westen van West-Australië moeten laten liggen vanwege het seizoen. Dus gewoon nog een keer gaan en West-Australië inclusief de South-West doen. Maar het is hun feestje :wink:

Beste Ilse, Willem en Wim,

Bedankt voor jullie uitgebreide info, hier hebben we heel veel aan! We gaan met de kaarten, boeken en internet zitten om te kijken of we linksom of rechtsom gaan. Nogmaals super bedankt!!!
groetjes Bonnie