Reis Maleisië

Wij gaan 28 dagen naar Maleisië waarvan ongeveer 4 dagen naar het noorden van Borneo (Sabah) en 2 dagen Kuching . De vraag is of Kota Kinabalu een must is ook al gaan we niet klimmen. Dan willen we naar Sandakan gaan, daarvandaan naar het schildpadden eiland, Sepilok voor de Oerang Oetangs. Naar beneden de DanumVallei en Sipadan aan doen. Daarna 2 dagen Kuching, heeft iemand daar ervaring mee? En is het nodig, zoals de Lonely Planet aangeeft van te voren de vluchten te regelen?

1 like

Ik ben geen ervaringsdeskundige, maar heb de afgelopen dagen veel gezocht over tours in en rond KK. Ook buiten het Nationale Park is er veel te doen: raften, de neusapen bekijken, een trip naar het eiland Pulau Tiga en nog meer waar ik nu even niet meer op kom.

Google even op sabahbooking en ping anchorage en zult heel veel informatie vinden.

Wat betreft de vluchten… Hoe eerder je die boekt hoe goedkoper die zijn. Mijn ervaring is wel dat er op de meeste vluchten plek genoeg is, hoe wel even de nationale feestdagen en de vakanties in de gaten, want dan zitten de vluchten wel sneller vol.