Maleisië: tips wanted!

Hoi iedereen,

vorige week onze reis naar Maleisië geboekt, en intussen al een eerste poging tot het maken van een reisschema gedaan.

Onze vraag: zien jullie dat als haalbaar? Welke dingen mogen we zeker niet missen? En ook, missen we hiermee geen andere bezienswaardigheden die echt de moeite zijn.

We gaan in februari-maart 2015. Ons voornaamste doel is een ideale mix tussen stad, natuur, cultuur, gastronomie, strand en wat trekkings meenemen.

Alvast bedankt!

Reisschema zit in bijlage.:dag:

Een andere optie zou eventueel zijn om Sandakan te skippen en naar Kuching te gaan, om daar Semenggoh wildlife center te doen en Bako National Park. IS Kuching als stad een must see?

Zo’n 10 jaar geleden vond ik Kuching geen must see.

De tempels zijn grappig, het is leuk langs de rivier te flaneren maar de apen en Iban zijn bijzonderder.

Jenny, bedankt alvast voor je antwoord! Het ziet er naar uit dat we inderdaad eerder voor Kuching zullen gaan ipv Sandakan. Qua vervoer en tijdsplanning lijkt het ons wat eenvoudiger en rustiger :slight_smile:

Hoi Marie,

Ik zie dat je aan het begin van je reis 3 volle dagen in KL gaat blijven, dat is best lang! Ik verblijf zelf voor een paar maanden in Maleisië nu, vorige maand kwamen vrienden op vakantie en met hen bleef ik ook 4 nachten in KL. Zij vonden dat echt veel te lang. Als je toch zo lang in KL wilt blijven, zou ik dat eerder aan het einde van de reis doen. Dan kan je in KL lekker winkelen en hoef je de nieuwe spulletjes niet mee te nemen op reis. Of je blijft een nachtje langer op een andere plek in Maleisië, ipv KL. Voor Penang kan ik je aanraden om een scooter te huren en lekker rond te rijden over het eiland. Na Batu Ferringgi kan je doorrijden naar de andere kant van het eiland (Balik Pulau) en daar is het nog zo mooi en ‘echt’. Doet mij altijd denken aan Langkawi en aangezien je niet naar Langkawi gaat, kun je op die manier toch een indruk krijgen van hoe dat er uit ziet! :slight_smile:

Veel plezier alvast!!

Groetjes Sophia

Dag Sophia!
Bedankt voor je antwoord!
We hadden liever op het einde langer in KL gebleven maar reizen met chinees nieuwjaar zien we niet echt haalbaar…
De tip voor Penang is super, leuk om dan iderdaad te weten dat Balik Pulau nog wat meer ongerept is :slight_smile:

We hebben er dan uiteindelijk voor gekozen om naar Kuching te gaan ipv Sandakan: zo hebben we een iets rustiger reisschema. Mocht je nog leuke, minder toeristische aanraders hebben: ze zijn altijd welkom!

Groetjes, Marie

Hoi Marie,

Hopelijk heb je ondertussen gezien dat het Mutiara Taman Negara Resort gesloten is vanwege de overstromingen in december.
Ik weet niet of jullie daar zouden verblijven maar de impact op Taman Negara is zeker groot.
Wij reizen in dezelfde periode en heb van het hotel begrepen dat ze tot nader order (zeker tot eind maart) gesloten zijn.

Gr.
Maartje