Onze reis is bijna compleet...

Hallo,

Ik heb al eens eerder ons reisschema op dit forum gezet en heb daar veel hulp aan gehad, dus hoop dat jullie me ook met de laatste puntjes voor onze reis kunnen helpen!

In mei gaan mijn vriend en ik 17 dagen naar Maleisië. Na Kuala Lumpur hebben we een drie daagse excursie in Taman Negara, daarna gaan we vier dagen naar de Perhentians en dan hebben we nog 7 dagen over voor Borneo. Op dag 1 komen we tegen de avond aan in Kota Kinabalu. Dag 2, 3 en 4 willen we graag de ‘Nature Lodge Kinabatangan Safari’ (via www.insabah.com) gaan doen. Heeft iemand hier ervaring mee? En is het makkelijk om daar vanuit Kota Kinabalu te komen (hoe land duurt dit)? Dan hebben we nog 5, 6 en 7 (op dag 7 vliegen we tegen de avond weer naar Kuala Lumpur). Hebben jullie nog ideeën waar we deze dagen het best heen kunnen gaan?? Het lijkt mij het best om niet te ver uit de buurt van Kota Kinabalu te gaan ivm de reistijd…

Alvast bedankt voor jullie reactie!!

Groetjes Charlotte

Hallo Charlotte,

Afgelopen juni zijn wij in Borneo geweest.

Helaas ben ik geen Maleisie kenner, maar ik kan wel vertellen wat wij tijdens onze reis gedaan hebben.
Vanuit Kota Kinabalu zijn we, heel vroeg in de ochtend, naar Sandakan gevlogen (de vlucht duurt maar iets van 45 minuten, of zo). Bij aankomst in Sandakan werden we opgehaald en gingen we met de boot naar Lankayan (prijzig, maar wel ontzettend mooi). Na hier een paar dagen te zijn geweest, hebben we (aansluitend) de Nature Lodge Kinabatangan excursie gedaan.
Alles was perfect verzorgd en we hebben veel dieren gezien. Het enige jammere vonden we dat je de jungle voornamelijk vanuit een bootje bekijkt. Dit is overigens een geweldig leuke ervaring, maar achteraf vind ik het wel een gemiste kans dat we niet in de ‘jungle’ hebben rondgelopen (buiten een avondexcursie rondom de lodge).
We hadden dit alles overigens geboekt via Olaf (http://www.sabah-borneo.nl/).

Een hele mooie reis gewenst! Wij hebben in ieder geval de tijd van ons leven gehad!

Groetjes, Joyce

Hoi Charlotte,

Het is alweer een paar weken terug dat je het vroeg, dus misschien heb je alles al geregeld. Maar voor de zekerheid ook hier nog een stukje van onze ervaring!

Wij zijn inderdaad ook vroeg in de ochtend naar Sandakan gevlogen en werden van het vliegveld opgehaald voor de Nature Lodge kinabatangan excursie. Wij hebben dit zelf geregeld via internet. Binnenlandse vluchten boeken via AirAsia werkt erg eenvoudig!
Wij hebben onze laatste dagen in het Shangri-La’s Tanjung Aru resort verbleven. We wilden een beetje luxe de laatste dagen, maar de rest zal vol. Was wel (te) prijzig, maar erg mooi/luxe! Vanaf het resort kon je naar één van de eilandjes van Abdul Rahman Park, waar we een dag heerlijk hebben genoten op Mamutik en daar hebben gesnorkeld. Maar dat kun je ook doen vanuit KK of andere resorts!

Groetjes Jennie