Reis Japan: route en platteland

Hoi allemaal,

in mei gaan we 2 weken naar Japan en we hebben er heel veel zin in! De voorbereidingen zijn in volle gang, we hebben al veel inspiratie op gedaan op dit forum! Maar nu toch nog wat vragen aan jullie de experts.

We hebben 2 hostels geregeld in Tokyo en Kyoto waarvandaan we dan uitstapjes maken met de JR pass, hieronder onze route die we tot nu toe hebben bedacht:

Dag 1- ochtend aankomst Tokio
Dag 2 - Tokio
Dag 3 - Nikko
Dag 4 - Fuji/Hakone
Dag 5 - Tokio
Dag 6 - naar Kyoto
Dag 7 - Osaka
Dag 8 - Hiroshima
Dag 9 - Nara
Dag 10 - Takayama
Dag 11 - Kyoto
Dag 12 - naar Tokio
Dag 13 - Kamakura
Dag 14 -Tokio- middag vertrek

Ten 1e; wat vinden jullie hiervan? Wel mooie route toch?:smiley: En is het te doen? We doen wel veel maar ja er is ook zoveel, we hebben het proberen af te wisselen qua afstanden en dagen in de stad vs uitstapjes.

Ten 2e; we willen heel graag het platteland en de bergen ervaren. We hebben gelezen dat Nikko bergachtig is en Takayama in de Japanse alpen ligt. Zijn dit dan de juiste plekken om naar toe te gaan? Nikko wil ik sowieso graag heen denk ik. Takayama ligt wel erg ver weg voor 1 dag (3 uur treinen), daarom zaten we er aan te denken daar een overnachting te doen. Maar ik las dat Takayama weer best klein is dus is dat dan wel de moeite waard? Is Nikko misschien leuker om een overnachting te doen (want is ook 2 uur treinen)? Of hebben jullie andere tips qua mooie plaatsen om het platteland te ervaren? We horen het heel graag!
Ook hopen we stiekem nog een leuke goedkope ryokan te vinden voor deze evt overnachting en een mooie onsen, dus adresjes zijn welkom :chin: of een website die handig is?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groetjes Marlene

Hoi,

Heb je al gedacht aan Shirakawa-go in combinatie met Takayama? Daar zit je echt op het platteland en je kunt overnachten in een van de traditionele huizen. Als je echt de alpen in wilt is er ook Kamikochi.

Op Miyajima bij Hiroshima kun je ook goed wandelen in stukjes natuur, hoewel het een klein eiland is.

Nikko is inderdaad een goede optie om wat natuur te zien en een goede plek om in een ryokan met onsen te overnachten.

In Okayama is een leuke fietsroute op het platteland.

Je schema zit goed in elkaar. Alleen is Kamakura misschien wat overkill aan tempels, aangezien je ook Kyoto en Nara aandoet.
Dit zijn websites waar je ryokan kunt boeken:
http://www.jalan.net/en/japan_hotels…?cc=eng_banner
http://www.japaneseguesthouses.com/index.htm

http://www.japanican.com/index.aspx

Bedenk wel dat bij een overnachting in een ryokan meestal luxueus ontbijt en diner inbegrepen zijn. Een onsen is ook wat waard, dus je krijgt wel waar voor je geld.

Hoi,

Heel erg bedankt voor je bericht Nigo! Te gek, goede tips allemaal en fijn gelijk met alle links :slight_smile: Dank!

We willen idd sowieso een bezoek brengen aan Miyajima in combi met Hiroshima; ik geloof dat dat moet kunnen.

We zijn nog aan het bedenken of het nu Takayama of Nikko gaat worden qua overnachten. Shirakawa-go en Kamikochi zien er wel prachtig uit! Daar zou ik graag heen willen :slight_smile: Heb al 2 mooie ryokans gevonden en alvast een nachtje gereserveerd.

Alleen zit ik een beetje met de afstanden in m’n maag, we zouden dan van Kyoto naar Takayama gaan (3 uur) en volgende dag terug naar Tokio (4 uur) en als we dan ook nog naar bv Shirakawa-go gaan die dag …qua vertrek en aankomsttijden kan het allemaal wel net zie ik maar misschien is het wat veel en dan is Nikko handiger… maar daar heb ik nog geen mooie ryokan gevonden! Je hebt gelijk dat je wel waar voor je geld krijgt en het lijkt me een leuke ervaring naast de hostels.

Oh en ook bedankt wat betreft Kamakura, die skippen we voorlopig even. Maar zoals je ziet moeten we nog wat zaken uitzoeken en kijken wat nou het handigst is qua route! Als iemand nog meer tips heeft horen we het graag!

Groetjes Marlene