Reis Indonesie

hallo iedereen

We zijn onze reis naar Indonesie - Java en Bali aan het voorbereiden voor juli 2009.
Kan iemand ons een goede privéchaufeur aanraden die ons kan rondrijden waar wij het persoonlijk wensen. Dus niet via een touroperator die een uitgestippelde route voorstelt.

Heeft iemand ervaring met air asia - wij zouden graag ons ticket boeken bij hen voor de binnenlandse vlucht van Denpasar naar Jakarta.

Heeft iemand noch leuke tips of plaatsen die we zeker in onze reisroute zouden moeten inbengen?

Groetjes majja
:dag:

Ik ken geen goede priveachauffeur op Java, maar wel eentje op Bali. Probeer een Made, www.balihappytour.com, bali_happy2004@yahoo.com, +62123678670.

Tips? Ik heb het al vaker gezegd op dit forum: neem de tijd. De omgeving van Yogya is geweldig, bezoek niet alleen de grote tempels als de Borobudur en de Prambanan, maar ook de kleinere tempels in de omgeving. Leuke kleine dorpjes, mooie natuur, echt de moeite.

De Bromo en het oosten van Java zijn ook prachtig.

Op Bali kan ik je aanraden de omgeving van Tabanan te bezoeken. Weinig touristen (naja, alleen bij Tanah Lot), maar prachtige kleine dorpen als bv Yeh Gangga en uitgestrekte rijstvelden, bv bij Jatuluwi. (Zie Out of Asia.nl - ke(m)BALI)

Airasia is een prima maatschappij.

Bedankt Jenny voor de tips - voor Yogya haden we 4 dagen voorzien wat wel voldoende zal zijn.
Groetjes

majja

Wij gaan ook in juli 2009 java en bali doen.
Ik ben nog volop aan het uitstippelen, vaanvond wordt de vlucht geboekt. Welke route doen jullie?
Wij gaan normaal 4 weken. Vliegen jullie op jakarta heen en terug? Ik dacht jakarta te landen en van daar naar bali te trekken en op denpasar een vlucht terug naar jakarta.
Het is onze eerste backpack reis dus alle tips zijn welkom he :slight_smile: