reis in januari 2016 naar Myanmar

Ik ga in Januari 2016 naar Myanmar en reis als volgt

29 Jan: Arrival Yangon. Transfer to hotel.
30 Jan: Free day at Yangon.
31 Jan: Yangon-Bago-Golden Rock by car. Overnight at the top of the mountain.
01 Feb: Explore around Golden Rock and get down. Drive to Mawlamyine and Mawlamyine sightseeing by car. Overnight at Mawlamyine.
02 Feb: Visit around Mawlamyine by car and drive back to Yangon. Overnight at Yangon.
03 Feb: Yangon sightseeing by car. Yangon-Mandalay (Afternoon Flight). Transfer to hotel. Overnight at Mandalay.
04 Feb: Excursion to Mingun by boat and Mandalay sightseeing by car.
05 Feb: Excursion to Amarapura, Sagaing and Inwa.
06 Feb: Drive to Pyin Oo Lwin and visit around Pyin Oo Lwin by car. Overnight at Pyin Oo Lwin.
07 Feb: Pyin Oo Lwin-Hsi Paw by train passing through Goateik viaduct. Transfer to hotel. Overnight at Hsi Paw.
08 Feb: Hsi Paw sightseeing. Overnight at Hsi Paw.
09 Feb: Half-day Hsi Paw sightseeing and drive back to Mandalay. Overnight at Mandalay.
10 Feb: Mandalay-Bagan by boat. Transfer to hotel. Overnight at Bagan.
11 Feb: Bagan sightseeing by car. Overnight at Bagan.
12 Feb: Excursion to Mt.Popa and enjoy sunset boat along the Ayarwaddy River. Overnight at Bagan.
13 Feb: Free day at Bagan.
14 Feb: Bagan-Kalaw by car. Walking tour around Kalaw. Overnight at Kalaw.
15 Feb: Kalaw-Pindaya-Nyaung Shwe by car. Overnight at Nyaung Shwe.
16 Feb: Inle Lake and Indein sightseeing by boat. Overnight at Nyaung Shwe.
17 Feb: Heho-Thandwe (Morning Flight). Transfer to Ngapali Beach.
18 Feb: Free day at Ngapali.
19 Feb: Free day at Ngapali
20 Feb: Free day at Ngapali.
21 Feb: Thandwe-Yangon (Morning Flight). Transfer to hotel.
22 Feb: Leisure. Departure.

Heb dit lokaal geboekt, lijkt me een leuke reis enig advies?

G.W.Buhre

hallo gw

lijk mij een mooie reis
heb je dat alleen geboekt en de prijs ervan wat is dat
we gaan ook naar birma rond deze tijd, de juiste datum weten we nog niet ,
daar we al op 4 november vertrekken naar vietnam en dan thailan en dan birma

de meeste plaatsen doen we ook

groeten

Heb deze reis aangevraagd bij 6 reisbureau’s in Myanmar zelf, die stonden aangegeven bij Tripadvisor and de Lonely Planet.
Ik reis alleen (en dat is kostbaar); dit jaar Vietnam van noord naar zuid doorgetrokken en Angkor Watt in Cambodja gedaan in een kleine 4 weken (Vietnam reis incl Angkor Watt is wel goedkoper dan de Myanmar reis).
Volgend jaar dus de Myanmar reis; je kan de reis zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt, de reis kosten voor dezelfde reis varieerden van $7000 tot $4000, (ik ga voor de goedkoopste en die heeft zeer goede hotels verzorgd) het verschil zit hem niet alleen in de klasse hotels; ik slaap in 3 of 4 sterren hotels met ontbijt, en de hotels moeten op TripAdvisor beoordeling, door bezoekers, 4 punten van de maximale 5 punten halen. Vooral is hygiëne in Myanmar zeer belangrijk. Ik wordt afgehaald van het vliegtuig/trein, bus, etc, heb overal een gids en tenslotte weer op het vliegtuig gezet. Ik heb ook wel op reis alles zelf geregeld, maar vond dat ik teveel tijd bezig was tijdens de reis met het organiseren en verloor daardoor te veel kostbare reisdagen en heb nu besloten om alles van te voren te regelen, maar wel altijd met lokale reisbureaus en dat bevalt mij het beste en is veel goedkoper dan het regelen in Nederland met Nederlandse reisbureaus die het gewoon weer uitbesteden aan de lokale reisbureaus, die trouwens ook alles weer per plaats/streek uitbesteden aan lokale reisbureaus.

hallo gw

ja zal wel de moeite zijn,
maar voor mij is het veel te duur hoor,
we gaan 4 maanden op reis zodus moeten we kijken wat we doen,
budget is maar 6 000 euro
dus

nog een goede reis en bedankt voor het antwoord

Wow ik vind het ook bijzonder veel geld! Wij waren zo’n 1200 euro pp kwijt voor ruim 3 weken en dat is inclusief eten, drinken en excursies. Exclusief vliegticket dat dan wel. Alles op locatie zelf geregeld. Sommige hotels vooraf geboekt. Heeft amper extra tijd gekost en geeft je aanzienlijk meer vrijheid.