Bangkok/ Myanmar

In Mei vertrek ik weer voor een maand naar Thailand , maak in deze periode altijd een" uitstap " naar een omliggend land. Voor 1 week wil ik door reizen naar Myanmar( Birma) Ik weet natuurlijk dat dit een Thailand forum is , maar er wordt veel gereisd vanuit Bangkok en dacht probeer het maar! In deze week wil ik met air asia vliegen op Yangoon en vervolgens Bagan en Mandalay bezoeken. Wellicht heeft iemand dit gedaan en kan mij vertellen of dit haalbaar is. Wat ik eigenlijk wil weten is het de moeite om voor 1 week daar naar toe te gaan?:dag:

Myanmar is zeker het bezoeken waard al is een week wel kort, maar ik zie dat je in totaal een maand gaat dus heb je niet veel meer tijd.
Het is mogenlijk om dit in 1 week te zien maar dan moet je wel goed weten wat je wil omdat je niet veel tijd hebt om dat daar nog uit te zoeken.
of het de moeite waard is om het voor 1 week te bezoeken … is een week naar de ardennen de moeite waard vanuit nederland? ik zeg ja het is de moeite waard het is toch weer anders en een week is niet lang maar je ziet weer dingen die je anders niet snel zal zien

Bedankt voor je reactie, ik ga er nog maar even over nadenken hoe ik dit ga aanpakken .:dag:

Hallo, het is van het sunami jaar geleden dat ik Myanmar bezocht heb en ik denk dat je plan niet haalbaar is. Of je moet binnenlandse vluchten nemen in Birma en daar heb ik geen ervaring mee. Over land is het volgens mij niet mogelijk als je Yaangoon (2 dagen ter plaatse), Bagan (3 dagen ter plaatse) en Mandalai (3/4 dagen ter plaatse) wil aandoen. Overigens heel mooie bestemmingen en zeker de moeite waard om grondig te bezoeken. Ach ja, je kan de boot naar mandalay nemen vanuit Bagan en dat is zeker de moeite maar duurt ook een volle dag.

Groeten

John

Bedankt voor de informatie. We hebben de reis naar Birma uitgesteld naar November , dit omdat het in de maand Mei wel heel erg warm is. 45 gr is ook mij als Asia fan te warm, en hebben besloten naar Vietnam te gaan.
We wilden inderdaad gebruik maken van binnenlandse vluchten om wat tijd uit te sparen, maar omdat het een land is waar je wellicht eenmalig naar toegaat gaan we proberen om voor November er meer tijd voor uit te trekken. :dag:

Ben net terug uit Myanmar.
Het aanvragen van een visum bij de Ambassade van Myanmar kost minimaal 2 dagen.
Transport vanaf de luchthaven naar Yangon is geen probleem. Taxi (met aircon) mag niet meer kosten dan USD 10-15. Zorg dat je voldoende USD bij je hebt.

De regering heeft de koers van de Kyat tov de USD geficeerd op Kyat 820 voor USD 1. Hotels rekenen Kyat 700 voor USD 1

Van Yangon naar Mandalay is circa 450 km, maar neemt circa 8-9 uur in beslag. Vliegen wordt aangeraden.
Over Bagan weet ik even niets.

Oke al vast bedankt voor deze informatie. Eerst maar even naar thailand en Vietnam.:dag:

Wat een heerlijk vooruitzicht dat jullie er nog heengaan! Wij zijn er geweest en vonden het fantastisch. Je kunt er trouwens ook prima nachtbussen nemen (van Yangon naar Mandalay is één nacht), dus zo ‘bespaar’ je ook wat tijd. Je kunt het visum in Bangkok ook versneld aanvragen (is wel wat duurder) en dan kun je hem dezelfde middag nog ophalen.

Misschien vind je onze artikelen leuk ter inspiratie: Myanmar - Backpackgek

Dag John, volgend jaar febr.2017 heb ik gepland naar Myanmar/Birma te bezoeken voor ca. 2,5 weken en vanaf Bangkok te vliegen naar Yangoon/Mandalai. Gezien de plaatsen die jij bezoek wil ik dit ook gaan bezoeken. Is het mogelijk via de mail en telefoon wat praktisch tips van jou te horen.
Mijn dank.

Hartelijke groet,
Pat.