Wij gaan naar Japan met twee van onze kinderen.
Wij hebben er veel zin in.
Hebben jullie nog tips?
Wij willen de railpass in laten gaan op 15 Juli tm 21 Juli.
Van Shirama naar Osaka willen we dan losse kaartjes kopen.
Wat zijn op de plekken waar we komen leuke dingen om te bekijken.
In Tokyo zullen we in ieder geval een dag naar Disney gaan.
Ik hoor graag van jullie.
Wat is het handigst om van de luchthaven naar Osaka te gaan?
13 Juli aankomst Osaka (Luchthaven Itami)
13-15 Juli Osaka
15-17 Juli Kyoto
17 - 21 Juli Tokyo
21-24 Juli Shirahama
Lekker een paar dagen luieren op het strand
24-27 Juli Osaka
27 Juli Osaka (Luchthaven Kansai)
Om van Itami naar Osaka te gaan zijn er verschillende opties, bus en monorail+trein. Deze staan op deze pagina beschreven.
In Osakazijn het kasteelen het grote aquariumbijvoorbeeld leuk om te bezoeken.
Vanaf de Umeda Sky Building heb je een prachtig uitzicht over de stad.
En rondom [EMAIL=“Minami (Namba) - Osaka Travel”]Namba station is er ook genoeg te doen. Daar zijn bijvoorbeeld Dotonbori en Denden town te vinden.
Als jullie voor de tweede keer in Osaka zijn, wordt er ook een groot festival gehouden
(24 en 24 juli), het Tenjin Festival. Verwacht drukte omdat het een van de grote festivals van Japan is. Er worden processies gehouden, een gedeelte speelt zich ook op het water af, en er is een groot vuurwerk.
In Kyoto zijn de Kiyomizuderaen de Fushimi Inari Taisha leuke tempels om te bezoeken.
De Kiyomizudera sluit aan op het Higashiyamadistrict, een paar straatjes met de sfeer van het oude Kyoto, en Gion, de geishawijk.
In centrum Kyoto heb je een grote winkel arcade, met een sfeervolle versmarkt.
Dingen in Tokyodie (volgens mij) leuk zijn om te bezoeken met een gezin zijn bijvoorbeeld de electronicawijk Akihabara en Shibuya(het kruispunt).
Als ik het goed zie vertrekken jullie voor de terugvlucht vanaf een andere luchthaven, Kansai international. Hierstaan de opties beschreven om vanuit Osaka daar te komen.
Hoi Rebecca.
Geweldige tips. Onze reis krijgt zo steeds meer vorm.Dat festival in Osaka is echt toeval. Daarom was het zo moeilijk om een hotel te vinden dat weekend.
Nog een vraag. Is er een app die ik kan downloaden , om zo eenvoudig te kunnen zien hoe ik mijn openbaar vervoer kan plannen. Ik wil graag vooraf plannen hoe ik bij alle hotels kom.
Hoi Nelleke,
een site om reizen te plannen is Hyperdia. Als app voor android is deze helaas alleen beschikbaar in de US en Japan.
Nu heb ik zelf geen iphone, dus ik weet niet of hij daar wel bij staat.
Ik vind wel de app Japan trains in de play store, geen idee of deze er ook voor de iphone is.
In de Apple Store kan ik beiden echter niet vinden.
Wat nog wel een alternatief kan zijn is Tabimori, beschikbaar voor zowel Android als iOS. Dit is een app met diverse functies (valutaconverter, gratis wifi-spots, weerberichten, vertaalfunctie) alsmede informatie over Japan en toegang tot Japan Guide. Een interessante functie is de Transfer Guide: ook een soort routeplanner welke in tegenstelling tot die andere apps geheel offline te gebruiken is. Deze bevat echter geen complete dienstregeling met de vertrektijden, maar alleen de verbindingen met overstappen en bijbehorende kosten. Zeker in de grote steden waar de treinen om de paar minuten rijden is dit vaak al genoeg informatie. In de meer afgelegen gebieden met een minder frequente dienstregeling is dat uiteraard wel een ander verhaal.
Hyperdia voor Android is toch gewoon wereldwijd beschikbaar?
Bedankt voor die link, ik zocht op een andere manier en vond die ‘niet beschikbaar’ mededeling :paranoid:
Ik heb 'm meteen geïnstalleerd op mijn telefoon.
Bedankt voor alle tips, ik ben er super blij mee. Als ik het goed begrijp kan Tabimoro op mijn iphone. Niemand van ons heeft een android telefoon.
Nog een vraag . Op wifi kan ik mijn iphone toch gewoon gebruiken in Japan?
Wifi werkt perfect in Japan. Wij hebben meermaals via onze Iphone “gegpst”. Verder vind ik dat het openbaar vervoer in Japan een fluitje van een cent is. Ik had nog nooit een trein genomen in België maar in Japan wijst het zich vanzelf uit, zeker met de Rail Pass. Je moet alleen weten welke kant je uit moet maar dit is ook perfect terug te vinden op de kaarten in het station zelf.
Kaartjes kopen aan de ticketautomaten is een beetje moeilijker omdat je niet altijd weet hoeveel “zones” je passeert maar even vragen en dat komt wel goed.
Ik weet niet hoe jullie het weer inschatten daar maar voor mij is het toch steeds een verrassing hoe warm het in de zomer is in Japan (Tokyo). Elke keer “vrees” ik voor een 25 graden (ik heb het nu eenmaal graag warm) maar ik weet nog goed hoe we de eerste keer onze uitstap naar Kyoto van schaduwplekje naar schaduwplekje liepen
Meer info over gratis WIFI op Japan Guide
De laatste jaren is er steeds meer gratis/openbaar wifi beschikbaar in Japan. Vaak moet je wel een app downloaden of registratie voltooien.
Wil je bijna overal en altijd internet tot je beschikking hebben dan raad ik pocket wifi aan. Er zijn vele aanbieders. Ik heb al enkele malen gebruik gemaakt van Global Advanced Communications. Helaas hebben de providers nu datalimieten ingesteld, wat inhoudt dat na het overschrijden van bv 10gb je snelheid beperkt wordt.
In Tokyo is Ueno Zoo superleuk met kinderen. Het is echt een hele mooie dierentuin en ze hebben er ook reuzenpanda’s.
Als je tijdgebrek hebt en niet beide Disney parken kan bezoeken dan zou ik toch Disney Sea bezoeken. Nergens anders ter wereld is er nl. een Disney Sea alleen in Tokyo.
Het beroemde kruispunt in Shibuya is natuurlijk leuk om heen te gaan. Takeshita Dori (straat) in Harajuku zullen de kids ook helemaal geweldig vinden en het pleintje waar alle verklede Japanse tieners in het weekend staan (bij de brug naast het station), van dat pleintje loop je ook zo naar de tempel en vh treinstation straat oversteken en stukje naar links en je ziet vanzelf aan je rechthand Takeshita Dori.
Als je kinderen nog jong zijn zullen ze het vast ook leuk vinden om naar het Fuji Television Building te gaan in Odaiba, je kan daar gewoon gratis naar binnen. Om naar het observation deck in de grote “bal” te gaan kost wel geld.
Vergeet ook niet naar de tempel in Asakusa te gaan. Als je kinderen wat ouder zijn zullen ze een diner in een themarestaurant ook helemaal geweldig vinden.
Geweldige die tips. Zondag krijg ik een Japanse studente uit Osaka op bezoek, die ons ook nog van de nodige tips zal voorzien.
Ik kan niet wachten om te vertrekken.