Hallo allemaal, ik ben Harun 26 jaar ik kom uit Amsterdam. Ik ben nieuw hier op dit forum, ik ben van origine een Turkse jongeman maar geboren in Nederland. Ik ga eind Maart voor 15 dagen naar Japan Tokyo, Osaka etc. Zijn er mensen die ook graag naar Japan willen ?rond maart of april.
Hoi Harun, welkom op Wereldwijzer! Mooi vooruitzicht hoor, net in de kersenbloesem-periode. Wordt dit je eerste bezoek aan Japan, of ben je al vaker geweest?
Mocht je nog vragen hebben over Japan, of gewoon nog wat inspiratie voor je reis zoeken, je kan uiteraard altijd terecht op ons Japan-forum.
Hallo WizardOfOss , bedankt voor je reactie. Dit word inderdaad mijn eerste bezoek aan Japan, ik ben een beetje dingen aan het lezen op japanguide.com voor het een en ander. Ik neem aan dat jij de Japan expert bent. Mijn vraag is moet ik perse een treinpas kopen om van Tokyo naar Osaka te reizen, of kan ik dat ook daar in Japan kopen op stations ? Hoe werkt zo iets.
Na 10 reizen mag ik wel zeggen dat ik het land aardig ken, er zijn echter nog steeds genoeg plaatsen waar ik nog niet geweest ben. Maar gelukkig sta ik er hier niet alleen voor
Wat betreft de treinpas: een Japan Rail Pass zal je hoe dan ook vooraf moeten aanschaffen, dat kan niet ter plekke. Voor een aantal regionale passen ligt dat overigens anders, maar voor het traject Tokyo - Osaka is alleen de landelijke JRP geldig. Je krijgt dan een voucher thuisgestuurd welke je eenmaal in Japan op de grote stations kan omwisselen voor de daadwerkelijke rail pass.
Het zal wel van je reisplannen afhangen of een railpass lonend is. Een JRP voor 7 dagen is ongeveer even duur (€221) als een retourtje Tokyo - Osaka (2x €109). Dus mocht je heen naar Tokyo en terug vanaf Kansai vliegen en verder geen lange treinritten hebben, dan zijn losse kaartjes wellicht toch voordeliger. Die losse kaartjes kan je uiteraard wel ter plekke kopen, gewoon bij een loket waar ze over het algemeen wel een beetje Engels spreken.