Reis Door Thailand

hallo

ik ben van plan om eind juni naar thailand te gaan, is dit een goed moment?
wat moet ik allemaal weten om goed voorbereid te zijn voor dit avontuur? hoe zit het daar met de zogenaamde guesthouses? zijn hotels ginder duur? moet ik ze op voorhand boeken. het is mijn bedoeling om van de ene plek naar de andere te gaan, welke vervoersmogelijkheden heb ik? wat zijn prijzen van eten, hotel, vliegticket,… je hebt het misschien al door, alles wat je weet over thailand mag je me schrijven, ook goede en minder goede ervaringen.

alvast bedankt

hallo,

misschien heb je wat aan de site van travelfish

hier kun je veel info opzoeken als ook goedkope of duurdere guesthouses hotels ed

Koop een lonely planet of je gaat naar lonelyplanet.com en daar zoek je rond.
je hoeft niks te boeken, het is momenteel het hele jaar laag seizoen. het is heel rustig overal. onderweg kom je toch veel mensen tegen en die zeggen wel leuke plekjes om te slapen of waar je juist niet heen moet gaan.
verder als je nog leuke hoteltjes zoekt in bangkok een goedkope schone met zwembad (en niet in Koh sanroad ) is op sukumvit soi 2 Atlanta hotel. super plekkie ga er al jaren elke maand een weekend heen. xxx

Hoi!

Reizen door Thailand is het meest relaxte wat er is. Eigenlijk gaat alles vanzelf. In de grote steden kun je voor een prikkie tuktuks of taxi’s aanhouden, grote afstanden maak je voor een paar euro met de bus. Op het station komt er vanzelf iemand naar je toe maar eigenlijk spreekt alles voor zich. Ook hotels vond ik totaal niet duur, zeker niet in vergelijking met andere landen die ik heb bezocht. Hutjes op eilanden kun je beter vooraf boeken, maar dat kan ook plaatselijk. Soms kun je ook gewoon een dagtrip boeken, kijken of het mooi is en dan blijven slapen. Op het vasteland is er altijd wel iets te vinden. Verder denk ik dat eind juni een zeer geschikte tijd is om naar Thailand te gaan. Het is dan nog lekker rustig. Heel veel plezier!!

Hoi Zafferana,

Het ligt er wel aan waar je heen wilt in juni. Ik heb afgelopen juni bijna alleen maar regen gehad op Ko Chang en ook op Ko Samet redelijk veel regen (en geen tropische buien van een uurtje of 2, nee, echt de hele dag door).
Als je richting Samui of Phuket gaat, valt het met de regen wel mee in juni.
Verder zou ik alleen een hotel boeken voor de eerste nacht(en), zodat je als je aankomt niet nog vermoeid naar een hotel moet gaan zoeken. Voor de rest lekker alles ter plaatse boeken en regelen.
Voor eventuele binnenlandse vluchten zie www.airasia.com en www.nokair.com